Posted in בלוג, ניקוי רעלים


אחד מכל חמישה זוגות בישראל סובל מבעיות פוריות. זוג המנסה להיכנס להריון במשך שנה ולא מצליח סובל מבעיית פוריות כשהיא. בערך שליש מהמקרים מקורם בגוף האישה, שליש שני אצל הגבר והשליש האחרון בשילוב בין בני הזוג.

כאשר בודקים את רמת הפוריות של בני הזוג ומתחילים בטיפול על מנת לשפר את סיכוייו להיכנס להריון.  אחד הדברים הראשונים הנלקחים בחשבון הוא שינוי הרגלי התזונה של בני הזוג על מנת לשפר את רמת הפוריות. לביצית ולזרע שמיוצרים בגופנו יש קשר ישיר לסוג המזון שאותו אנו אוכלים. למעשה כל מה שאנחנו אוכלים, שותים, נושמים וגם רמת המתח בחיינו – כל אלו משפיעים על רמת הפוריות שלנו. בחודשים שלפני ההתעברות מכלול רחב זה של פעילות, מצב נפשי ומזון הנכנס לגופנו משפיע על איכות הזרע והביצית כמו גם על בריאות העובר במשך ההיריון. שימוש נכון בצמחי מרפא כמו גם הקפדה על המזון שאנו אוכלים יכולים לקדם מאוד את תהליך ההפריה.

הגוף מקבל חומרים תזונתיים מהמזון שאנו אוכלים על מנת לרפא את תאי הגוף, לייצר הורמונים ולייצר זרע וביצית בריאים. תזונה בריאה ומאוזנת בתקופה שפני ההפריה תשפר עד מאוד את הסיכויים להיכנס להריון.
ניקוי רעלים באמצעות דיאטה מוקפדת ושילוב של תוספי תזונה יעזרו מאוד לגוף לקלוט את ההיריון ולשמור על העובר בריא.

הנה מספר עקרונות דיאטה שכדאי לשמור עליהם בתקופה שרוצים להגביר את הפריון אצל בני הזוג:

  • הגבילו את כמות הפחמימות הפשוטות שאתם כאוכלים והעדיפו לאכול פחמימות מורכבות כמו אורז מלא, דגנים מלאים, פסטה מקמח מלא.
  • פירות – למרות שגם הם פחמימות פשוטות, הפירות מכילים חומרים מזינים וחשובים לפוריות, לכן אל תגרעו אותם מהתפריט שלכם, אלא וודאו שיחד עם הפירות אתם אוכלים חלבונים כגון: אגוזים, גרעינים, או יוגורט (עדיף אורגני) – אלו יאטו את האפקט של עליית רמת הסוכר בדם.
  • מחקרים מראים שויטמין C חשוב לאיכות הזרע ולהתעברות עצמה. צריכת חמישה סוגים של ירקות ופירות ביום חשובה גם לייצור ביציות וזרע בריאים, ולהפחית סיכון להפלה.
  • מזונות טובים: דגנים מלאים, שיבולת שועל, פסטה מלאה, ירקות מאודים, פירות טריים, שעועית וקטניות.
  • מזונות רעים – בתקופה בה אתם משפרים תזונתכם לקראת התעברות הימנעו לחלוטין מבשר אדום. הימנעו: סוכר, קמח לבן, לחם לבן, פסטה מקמח לבן, עוגיות, ממתקים, משקאות קלים, וגם מיצי פירות לא מדוללים.
  • מחקרים הוכיחו כי נשים שצורכות כמות גדולה של מוצרי חלב נוטות להיות פחות פוריות בגיל מבוגר, ביחס לנשים עם צריכה נמוכה של מוצרי חלב.
  • חלבונים חשובים לפוריות כיוון שהם עוזרים לאיזון רמות הסוכר בדם ונותנים לגוף אספקה של חומצות אמינו החיוניות לבניה ולריפוי של תאי הגוף לייצור הורמונים ולתפקוד תקין של מערכת הפריון.
  • דגנים מלאים, פירות וירקות, מספקים לכם סיבים תזונתיים ששומרים על פעילות מעיים תקינה.


פעולת מעיים תקינה חשובה לשמירה על מערכת פוריות אופטימאלית. מרפאת לייף קלין ממליצה מאוד לעשות טיפול הידרוקולוניק לניקוי המעי הגס, במיוחד לנשים שעוברות תהליכי הפריה, מכיוון שהוא הכי אפקטיבי לטווח הקצר שבין הטיפולים. בטיפול מנקים את כל שאריות המזון והרעלים ובכך עוזרים לגוף להיות פחות טרוד בפירוק וניטרול הרעלים ויותר ממוקד בקליטת ההריון.

ע"י ניקוי של רעלים ושאריות משקעים מהורמונים בגוף, הגוף יכול להתמסר לקליטה של חומרי תזונה חדשים.