Posted in בלוג

מחקרים אשר נעשו בשנים האחרונות הציגו באופן חד משמעי ממצאים אשר קבעו כי ישנו קשר ישיר בין הגוף לנפש. במאמר הבא נסביר כיצד תוכלו להעניק לגוף ולנפש טיפולים מצוינים אשר יאפשרו לכם לחיות טוב יותר, ולהרגיש מצוין מבפנים ומבחוץ.

גוף בריא נפש בריאה – האם זה באמת נכון?

בעשור האחרון המודעות הציבורית לגבי בריאות הנפש עלתה באופן משמעותי, כחלק משורה ארוכה של מחקרים קלינים אשר הציגו ממצאים יוצאי דופן בכל הקשור לקשר בין הגוף לנפש. למעשה, מחקר אחרון אשר התפרסם זה מכבר באחד מכתבי העת המפורסמים בעולם העלה כי לאנשים אשר סובלים מהפרעות נפשיות יש סיכוי גבוה יותר לפתח מחלות אוטונומיות, חרדה, דיכאון וכן תסמינים של עצבנות וחוסר מנוחה. בנוסף, לחץ נמצא במחקרים כגורם משמעותי לפעולות מוגברות בכבד אשר משפיעות באופן ניכר על התחושה הגופנית, כאשר הסובלים מלחץ מדווחים לרוב על כאבי ראש שאינם חולפים כמו גם תחושה של חולשה וחוסר תאבון. קצב החיים העמוס עשוי לגרום למתח וחרדה אשר משפיע באופן ישיר על הגוף שלנו, כפי שכל אחד יכול להעיד לאחר שבוע עמוס ומתיש במיוחד. עם זאת, לאור המחקרים וההאצה במודעות הציבורית ניתן ואף רצוי לטפל בגוף ובנפש, באמצעות מספר פרקטיקות אותן נפרט כעת באמר.

כיצד נטפל בגוף ובנפש?

דרך מצוינת לטיפול בגוף ובנפש היא באמצעות ניקוי רעלים. על אף כי גופנו יכול לעשות ניקוי רעלים בעצמו כתוצאה מנידוף זיעה, עלינו לדאוג אחת לתקופה לניקוי רעלים עמוק אשר כולל הפחתה בכמות הקלוריות אותן אנו צורכים ושתייה מרובה של מיצים איכותיים בהם ריכוז של ויטמנים וברזל, החיונים לגוף. ניקוי רעלים ניתן לבצע הן באמצעות חברות מקצועיות והן באופן ביתי, אולם באמצעות חברה מקצועית תוכלו לקבל את כל המיצים ישרות לבית כמו גם לקבל ליווי מקצועי הנועד להוביל אתכם לתחושה קלילה וטובה יותר. רבים אשר ביצעו ניקוי רעלים דיווחו על תחושת ערנות וחיות, ומחקרים אשר נעשו בנושא מצאו כי ניקוי רעלים מפוקח יכול להועיל באופן משמעותי להפחתה בתסמינים של מחלות ואף לשפר את התפקוד הגופני. אופציה נוספת לטיפול בגוף ובנפש היא באמצעות מדיטציה ויוגה. היוגה, אשר מגיעה מהמזרח נחשבת מזה מאות שנים לטכניקה מצוינת לקבלת יציבות, רוגע ושלווה, כאשר בשילוב מדיטציה הנערכת אפילו למספר דקות ניתן להיכנס לאיזון ופוקוס אשר הכרחיים לצורך הבריאות הנפשית והגופנית.

הגוף שלנו והנפש – כמקשה אחת

לסיכום, הקשר בין גוף לנפש הוא קשר חזק אותו יש לטפח ולדאוג, כל זאת בכדי לחיות חיים טובים ובריאים יותר. הטכניקה של ניקוי רעלים בשילוב של יוגה, מדיטציה וכן תרגילי נשימה כמו גם מעבר למזונות בריאים יותר העשירים בברזל, סידן וויטמינים יאפשרו לכם לקבל גוף בריא ונפש בריאה.