Posted in ניקוי רעלים

ניקוי רעלים מהגוף הוא תהליך שכולנו חייבים לעצמנו. אורח החיים המודרני, אוכל תעשייתי, זיהום האוויר – כל אלו מספקים סיבות רבות לצורך לנקות את הגוף. לפני הכל, חשוב להבין שישנן תופעות שמגיעות עם ריבוי רעלים לגוף – מצב נפשי לא תקין, עייפות ותשישות, כאבי ראש, בעיות בעור, אלרגיות, כאבי פרקים ושרירים, בעיות במערכת העיכול ולחץ דם גבוה הן רק חלק מהתופעות האלו. הכרות עם תזונה לניקוי רעלים והכנסה של המזונות הכלולים בה לתוך התפריט היומיומי שלנו חשובים כדי שנוכל לתקן את המצב ולהרגיש הרבה יותר טוב.

תזונה לניקוי רעלים – הנה כמה רעיונות.

ירקות ירוקים מכילים חומר שנקרא כלורופיל, הוא זה שנותן לירקות את צבעם הירוק אך גם ידוע ביעילות שלו בכל הקשור לסילוק של רעלים מהגוף. תזונה לניקוי רעלים חייבת לכלול ירקות ירוקים כמו ארטישוק, ברוקולי, סלרי, רוקט, פטרוזיליה, מנטה, כוסברה, נענע וכל סוגי העלים הירוקים המוכרים. העובדה שיש כל כך הרבה ירקות ירוקים בשוק מאפשרת לנו להנות מהוספה של מגוון רחב של מוצרי מזון איכותיים לתפריט היומה ולהנות גם מאוכל טעים וגם מתפריט תזונה לניקוי רעלים שהוא טוב ובריא.

תבלינים כמו כורכום, שומר, הל וקימל מוכרים כמטהרים את הגוף ולכן מומלץ להכניס אותם לתוך תפריט תזונה לניקוי רעלים. שילוב של ירקות ירוקים עם תבלינים אלו בסלט או אורז מלא ומתובלן בתבלינים אלו הוא שילוב מנצח.

גם פירות ידועים כמנקים רעלים. תזונה נכונה לניקוי רעלים צריכה לכלול פירות כמו תפוחים, בעיקר תפוח עץ ירוק ושזיפים ירוקים. גם שילוב של לימונים ופירות הדר אחרים בתוך התפריט יכולה לעזור בניקוי הרעלים, מכיוון שהחומציות של הפירות האלו היא מנקה ומטהרת.

מאכלים הכוללים אומגה 3 כמו דגי ים צפוניים, ירקות עליים ירוקים, זרעי פשתן טחונים, טחינה ועוד חשובים לגוף בכל הקשור לניקוי רעלים אך גם בחיזוק של תפקוד הכבד, האיבר שסופג אליו את מרבית הרעלים הנכנסים אל הגוף.

מזונות עשירים בסיבים תזונתיים הם מזונות חיוניים לכל תפריט תזונה נכונה. הם מסייעים לפעילות מערכת העיכול ומנקים את הגוף מרעלים. מומלץ לשלב בתפריט סיבים תזונתיים שנמצאים בקטניות, בפירות וירקות, בקמחים מלאים כמו שיפון ועוד.

לצד מאכלים שיש בהם תכונות של ניקוי רעלים, חשוב לדבר גם על נוזלים. בלי נוזלים הגוף לא יוכל להוציא את הרעלים, גם אם התזונה תהיה תקינה. שתייה של למעלה משמונה כוסות מים ביום היא חשובה כדי ליצור שגרה בריאה של ניקוי הגוף ותפקוד טוב של מערכת העיכול.

תזונה לניקוי רעלים

תזונה לניקוי רעלים

בין תזונה לפעילות גופנית

לצד הכנסה של מזונות אלו כדי ליצור שגרת תזונה לניקוי רעלים חשוב מאד להבין שבלי פעילות גופנית, פעילות המעיים ומערכת העיכול אינה תקינה. כשהפעילות לא תקינה גם אכילה של מזונות איכותיים אלו יכולה להיות בעלת השפעה מועטה יותר על הניקוי של הגוף. לכן מומלץ לעסוק בפעילות גופנית כלשהי במקביל לשינוי תזונתי.

לחץ לצירת קשר עם מעבדות לייף קלין

עוד באתר לייף קלין:

 

ניקוי רעלים מהגוף במעבדות לייף קלין

הכנה לקולונסקופיה

 פתרון לבעיות עצירות