האם קולון הידרותרפיה מתאים גם לגילאים מבוגרים?

ככל שאנחנו מתקדמים בגילנו הכרונולוגי אנחנו צוברים יותר פסולת. לפיכך, דווקא לניקויי המעי הגס בגילאים מבוגרים יש חשיבות רבה יותר, היות שהם יאפשרו לפנות כמויות רבות יותר של פסולת.

למעשה, בגילאים מבוגרים הגוף נעשה רגיש יותר וחשוף יותר והסיכויים לחלות הם גבוהים יותר. ככל שנשמור על הגוף נקי יותר, כך נקטין את הסיכוי לחלות ונוכל ליהנות מבריאות בתדר גבוה יותר.

 

ביצעתי טיפול קולון הידרותרפיה, אך אני עדיין סובלת מעצירות. מדוע?

על אף שתהליך שטיפת המעי הגס מפנה פסולת שהצטברה בדפנות המעי הגס, ובכך תורם לניקוי הגוף, בעיות במערכת העיכול, כמו עצירות, הן תוצאה של הצטברות פסולת של שנים. החיים בעולם המערבי חושפים אותנו לכמות גדולה של רעלים ומזהמים, שקשה מאוד וגם ברוב המקרים לא ניתן, להיפטר מהם בטיפול אחד בלבד. לכן, רצוי לבצע סדרה של טיפולים כדי לחוש הטבה.

מעבר לכך, אנחנו ממליצים לעשות שינויים נוספים באורח החיים, שיתמכו בתהליך הניקוי של הגוף, כמו מעבר לתזונה טבעית יותר, תרגילי נשימה (הנשימה אחראית על סילוק של כ-70 אחוז מהרעלים בגוף!), כושר על בסיס קבוע ועוד.

 

יש לי יציאות מסודרות כל יום. מדוע אני צריך שטיפה של המעי הגס?

הגוף מסלק רעלים בכמה דרכים: באמצעות מנגנון ההזעה, דרך השתן, דרך הצואה ודרך הנשימה. בצואה מתנקים רק 3 אחוזים מהפסולת הקיימת בגוף. מה שזה אומר, שישנן עוד כמויות גדולות של רעלים, שאי שחרורם מתוך הגוף יכול בטווח הרחוק לחולל מחלות. לכן, ככל שנפעל בכמה ערוצים במקביל כדי לנקות את הגוף שלנו, כך ניטיב לסלק פסולת רבה יותר, מה שיבטיח בריאות טובה יותר.

 

האם אוכל להפחית ממשקלי כבר אחרי טיפול אחד של קולון הידרותרפיה?

במסגרת שטיפת המעי הגס מתפנה פסולת שנדבקה לדפנות המעי, לא הצליחה לצאת דרך הצואה או בדרך אחרת ויצרה עומס על הגוף. הפסולת הזו שמשתחררת מהגוף בבת אחת מאפשרת לרדת במשקל כבר בתום הטיפול. יחד עם זאת, כדי לא לעלות בחזרה את הקילוגרמים שהושלו במהלך הטיפול יש כמובן לאמץ הרגלי אכילה נכונים ותפריט תזונה כמה שיותר טבעי.

במילים אחרות, בחיים אין קסמים, ירידה במשקל היא עבודה המצריכה מחויבות והתמסרות, ועל אף שטיפול ניקוי של המעי יכול לתמוך בתהליך ההרזיה, אם תמשיכו עם ההרגלים המגונים ולא תשמרו על הבריאות שלכם – תתקשו לשמור על משקל גוף תקין גם אם תבצעו ניקויי שטיפה של המעי על בסיס קבוע.

 

האם אני יכול לאכול לפני שטיפה של המעי הגס?

אנו ממליצים שהארוחה האחרונה לפני הבדיקה תהיה קלה וכי לא תאכל שעתיים לפניה.

 

האם הטיפול בטוח והאם ישנן תופעות לוואי?

שטיפת המעי הנה בדיקה בטוחה לחלוטין ללא כל תופעות לוואי. שטיפות אלו הן תהליך בעל אישור רפואי ומתבצעות בתהליך סטרילי לחלוטין. למען בטיחותך, עוברת כל מערכת ההידרותרפיה של המעי חיטוי בין טיפול לטיפול ומגבות נקיות מסופקות לכל לקוח. המים בהם נעשה שימוש מחוממים לסביבת טמפרטורת הגוף ועוברים תהליך מיוחד של סינון וחיטוי לפני השימוש.

 

האם הטיפול כואב?

לא. הידרותרפיה של המעי הגס הוא, תהליך נטול כאבים. לרוב לקוחותינו, התהליך אף מהנה.
חשוב להירגע, שכן כיווץ השרירים עלול לגרום תחושת אי נוחות. התכווצויות של שרירי המעי הגס קורות לעיתים בזמן הטיפול. התחושה היא של התכווצות חזקה והיא עדות לכך שהטיפול מועיל, בכך שהוא מפעיל את שרירי המעי. במקרה שהם קורים, מקרים אלה קצרים וקל לשאתם.

 

האם שטיפת המעי הגס מתאימה לכולם?

שטיפת המעי מתאימה לרוב האנשים אך איננה מתאימה בכמה מקרים. משום כך, לפני שנתחיל בטיפול כלשהו, נשאל כמה שאלות בנוגע לבריאותך, על מנת לוודא שהטיפול הינו יעיל ומתאים לך.

האם יש למתקן המשמש להידרותרפיה אישורים ורישיון?

למכשיר LIFECLEAN AOW רישיון של רשות התרופות האמריקאית US FDA)

מהי הכשרתם של מעניקי הטיפול?

כל המטפלות שלנו עברו הכשרה מלאה ויש להן תעודה של מטפלות מוסמכות.

 

האם אפשר להשתמש בשטיפת המעי כטיפול בעצירות?

כן. רבים מלקוחותינו מצאו סדרה של טיפולים כיעילה במקרים של עצירות. התהליך גורם לשרירי המעי לפעול ולכן גם להתחזק. על-ידי חזרה על התהליך כמה פעמים במשך חודשים אחדים, ניתן להחזיר להם את הכוח שאבד להם. בנוסף לכמה שינויים בהרגלי האכילה, יכולה להיות להידרותרפיה של המעי השפעה דרמטית על מצבים של עצירות.

 

האם התהליך יעזור לי להוריד ממשקלי?

כן, בשילוב של דיאטה מתאימה ואימון גופני מתאים. ההידרותרפיה תסייע בסילוק הרעלנים ובשיפור מתח השרירים של הגוף.

 

איך ארגיש לאחר הטיפול?

בדרך כלל, מרגישים הלקוחות אחרי התהליך קלים יותר, נקיים ורעננים. רוב המטופלים מגלים שפעולת ההידרותרפיה של המעי הגס.

 

מה זה דטוקסיפיקציה?

זהו תהליך ניקוי וניקוז של רעלים, המתבצע כתוצאה מחילוף חומרים המתרחש כל הזמן בגוף. במסגרת תהליך זה פועלות מערכות רבות בגוף: מערכות הכליות והשתן, מערכת ההזעה, מערכת העיכול ומערכת הנשימה. המשמעות היא כי באמצעות הטלת שתן וצואה, הזעה ונשיפה, מסולקים מגופנו החומרים שיכולים לגרום לו נזק.

 

מהם אנזימי עיכול?

אנזימים אלה אחראים על פירוק המזון בגופנו לרכיביו הבסיסיים, על מנת שתאי הגוף יוכלו לפעול כראוי וכדי שהגוף יבנה את החומרים הדרושים לו. האנזימים הראשונים מופרשים יחד עם הרוק, בחלל הפה; אחרים מופרשים בקיבה והיתר בלבלב ובתריסריון, שהוא חלקו העליון של המעי הדק.

 

שמעתי על המונח "חיידקים טובים". מה זה אומר?

חיידקים הם יצורים חד תאיים, והם מוכרים לנו בעיקר בהקשר שלילי, כמחוללי מחלות. יחד עם זאת, חיידקים טובים, המוכרים בשמם גם "חיידקים ידידותיים" או בשפה מקצועית פרוביוטיקה, הם חיידקים החיים בתוך גופנו. יש להם חשיבות עליונה בשמירה על תפקודו התקין של הגוף, על-ידי תמיכה בתהליך המטבוליזם ומתן הגנה מפני פתוגנים מזיקים. להלן רשימה של כמה מהפעולות המיטיבות עם הגוף, שלהן אחראיים החיידקים הידידותיים: פירוק לקטוז, חיזוק מערכת החיסון, ניצול אפקטיבי של רכיבים תזונתיים הקיימים במזון המתעכל בגוף, פירוק פחמימות וחלבונים, ניקוי רעלנים מהמעיים ועוד.

 

מהם תוספי תזונה?

תוספי תזונה כשמם כן הם, חומרים טבעיים שאנו מוסיפים לתזונה שלנו על מנת לשפר אותה. תוספי תזונה מגיעים בצורה של טבליות, קפסולות או נוזלים והם מכילים חומצות אמינו, ויטמינים, מינרלים, חומצות שומן, חיידקים טובים ורכיבים נוספים שאנחנו צורכים דרך המזון, אך לא תמיד בכמות מספקת. מטרתם היא לשמור על הבריאות, לתמוך בתהליך ניקוי של הגוף ולהאיץ אותו ו/או לחולל ריפוי על רקע מצבי חולי שונים. אומגה 3, קיו 10, ויטמין D או ויטמין B12 הם כמה דוגמאות לתוספי התזונה הנפוצים והמוכרים ביותר.

 

מה ההבדל בין חוקן לשטיפת מעיים?

חוקן הוא מושג מרכזי בתחום ניקוי הרעלים, ופירושו החדרת נוזלים אל המעי הגס או אל הרקטום במטרה לפנות פסולת מהמעי הגס. שטיפה באמצעות חוקן יכולה לסייע לשיפור תפקודו של החלק התחתון של המעי הגס.

שטיפות מעיים הן אפקטיביות יותר מחוקן, מאחר שבעוד האחרון מאפשר להיפטר מפסולת בחלק אחד של המעי הגס (כאמור, התחתון), הראשונות מגיעות אל כל חלקי המעי הגס (לא רק התחתון, אלא גם הרוחבי והעולה). במסגרת השטיפה מוחדרים מים בלחץ עדין אל תוך המעי, ועל כן היא מבצעת ניקוי רעלים עמוק ויסודי יותר בהשוואה לחוקן רגיל.

 

אני סובל מנפיחות בבטן. מה יכולות להיות הסיבות והאם שטיפת מעי תעזור לי?

מספר רב של גורמים יכולים ליצור מצב של נפיחות בבטן, כמו פעילות מעיים איטית ונמוכה או עצירות, שעלולות לגרום להצטברות גזים בחלל המעי, מחלת המעי הרגיז הקשורה לתפקוד מעיים לקוי באופן כרוני, אכילה מעבר למה שבאמת צריך, רגישות ללקטוז, שגם יוצרת הצטברות של גזים במעי המסבירים את הנפיחות, ובקרב נשים הנפיחות יכולה לנבוע כתוצאה מתסמונת טרום ווסתית. כאשר הנפיחות בבטן קשורה לתפקוד לא תקין של המעיים, שיטת המעי בהחלט יכולה לעזור, בעיקר בטווח הקרוב. חשוב לזכור, כי כדי לטפל בבעיה באופן מעמיק יותר ולטווח רחוק יידרשו מספר טיפולים ורצוי גם לשלב אמצעים נוספים במקביל.

 

כמה יציאות ביום אמורות להיות לאדם בריא?

כאשר הגוף מתפקד בצורה טובה, אמורות להיות בין יציאה אחת לשתי יציאות ביום, והצואה אמורה לצאת בצורה חלקה וללא מאמץ רב. עצירות נחשבת למצב שבו היציאות מתרחשות פחות משלוש פעמים בשבוע, כאשר דרוש מאמץ רב כדי לשחרר את הצואה או כאשר היא יבשה מאוד וקשה. למרות האמור, חשוב לציין, כי קיימות מספר גישות לגבי שאלת תדירות היציאות. יש הטוענים, למשל, כי יציאות צריכות להתרחש מידי יום בבוקר ובערב, ואילו טבעוניים מאמינים, כי יציאות תקינות צריכות להתרחש 3 פעמים ביום, פעם אחת לאחר כל ארוחה.

 

האם שטיפת המעי הגס היא טכניקה חדשה?

שטיפת המעי הגס היא שיטה עתיקה הנהוגה מאז שחר ההיסטוריה. המצרים והיוונים למשל השתמשו בשטיפות המעי הגס כדי לשמור על בריאות הגוף, ועד שהתגלתה האנטיביוטיקה, שימשה השיטה רופאים בבתי חולים ברחבי אירופה, כדי לטפל בזיהומים. מאז התפתחה האנטיביוטיקה ונכנסו לשימוש תרופות רבות אחרות לטיפול במזהמים, נזנחה השיטה, אך בשנים האחרונות היא קמה לתחייה על רקע מגמות ניו-אייג'יות ומודעות הולכת וגוברת לצרות החולות של העולם המערבי, כמו זיהום, שימוש רב בחומרים כימיים, סטרס ולחץ, תזונה לקויה ועוד.