Posted in בלוג


עצירות נחשבת לאחת הבעיות השכיחות ביותר כיום, אך רבים מתביישים לדבר על הבעיה ונשארים ללא פתרון. יחד עם זאת, בשנים האחרונות לצד הרפואה הרגילה ניתן למצוא רבים אשר מעדיפים לטפל בבעיה לא באמצעות תרופות אלא בדרך טבעית יותר- באמצעות שימוש בצמחי מרפא. כידוע צמחי מרפא מסייעים בפתרון בעיות שונות וגם לפתרון בעיית העצירות.
יחד עם זאת, נהוג להבחין בין עצירות כרונית המחייבת טיפול לבין תקופה קצרה של עצירות. לשאלה מהן הסיבות השונות להופעה של עצירות, התשובה היא החל מתזונה בה יש חוסרים רבים ועד להיעדר פעילות גופנית וגם מצב נפשי ירוד. מה שקורה במהלך העצירות זה כי נאגרת פסולת רבה בגוף וייתכן מצב של מניעה של חומרים אשר נחשבים לחיוניים בגוף. מכאן,
ניתן לעשות שימוש בצמחי מרפא לעצירות.

מהו העיקרון החשוב בפעולה של מערכת העיכול

ניתן לראות כיום עיקרון חשוב מאד בפעולה של מערכת העיכול הידוע כתנועת הפרסטלטיקה כלומר תנועה אשר אחראית על הדחיפה של המזון כלפי חוץ. בעת מקרים של עצירות, תיתכן הפרעה באותה פעולה. מכאן רבים עושים כיום שימוש בצמחים. אותם צמחי מרפא לעצירות הינם בעלי יכולת לעצור את אותו מצב.

מהם עקרונות הטיפול  של צמחי מרפא לעצירות

לפי מחקרים שנעשו על צמחי מרפא לעצירות, ניתן לחלק את הצמחים לכמה סוגים: עצירות כתוצאה מעודף פעולה במעיים ואילו מצב של עצירות כתוצאה מחוסר פעולה במערכת העיכול. בהתאם לאותה חלוקה ניתן לטפל באנשים הסובלים מעצירות.


צמחים הידועים כמשלשלים אקטיביים

במידה ולא מתרחשת פעולה במעיים, הרי צמחי מרפא לעצירות מהסוג הזה נועדו לזרז את הפעולה. אותם צמחים כגון אלוורה והסנה מכילים חומרים אשר נועדו לגרום לגירוי של העצבים במעי ולזרז את הפעולה. יחד עם זאת, חשוב לציין כי כמות גבוהה מדי של החומר תגרום לשלשול.


מה קורה בעת עצירות כרונית

לשאלה מה קורה בעת עצירות כרונית, הרי הטיפול כאן יהיה שונה לגמרי. במקרה של עצירות כרונית, אסור לעשות שימוש בחומרים משלשלים לפרק זמן ממושך היות והם עשויים לגרום לתלות. מה ניתן לעשות? במקרה הזה ניתן לעשות שימוש בצמחים הנקראים צמחים מרירים אשר מגרים את המעי ומגבירים את ייצור מיצי המרה מה שגורם להתרוקנות.


אילו צמחי מרפא מסייעים לעצירות

לשאלה אילו צמחי מרפא  לעצירות מסייעים בפתרון הבעיה,  התשובה היא כי קיימים לא מעט צמחים מהסוג הזה:


גדילן מצוי (Silybum marianum)

אותו צמח הוזכר בכתבי עת רפואיים יוונים עתיקים וגם ברפואה המודרנית. במקרה הזה, מדובר בצמח מריר. כדאי לדעת כי במקרה רפואי עושים שימוש בזרעים של הצמח, בעוד בשדה ישנה אפשרות לאכול את העלים.


אבטיח הפקועה (Citrullus colocynthis)

מדובר בצמח אשר ידוע כצמח המסייע לפתרון בעיית העצירות ומוכר ברחבי העולם. כיום ניתן למצוא טת הצמח באזורי מדבר בארץ. חשוב לציין כי ברפואה המסורתית הצמח שימוש לטיפול במקרים של עצירות קשה.