Posted in ניקוי רעלים

האם התרגלתם לאכול ג'אנק והפעילות העדיפה עליכם היא רביצה מול הטלוויזיה? לאורך זמן, הגוף שלכם ישלם על כך מחיר. אפילו אם בחרתם לאכול סלט ירקות הגוף שלכם יספוג רעלים בגלל שבחקלאות המודרנית מרססים ומדשנים בחומרים כימיים. אז מה עושים? אפשר להתחיל בתכנית קצרה של צום לניקוי רעלים ולהמשיך באימוץ אורח חיים בריא המשלב בין פעילות גופנית לתזונה נכונה המבוססת על מזון אורגני מהצומח.

ניקוי רעלים- מדוע זה חשוב ואיך עושים זאת?

אורח החיים המודרני חושף את הגוף שלנו למגוון רעלים: זיהום אוויר, זיהום מים, מזון מרוסס בחומרי הדברה ודשנים כימיים, מוצרים מהחי המכילים אנטיביוטיקה, מזון מעובד עם חומרים משמרים או חומרים מלאכותיים נוספים המזיקים לבריאות. רעלים אלו מצטברים בגוף ויכולים לגרום למחלות שונות. שני האברים שתפקידם לטפל בחומרי הפסולת הם הכבד והמעי הגס. במקרה של עודף רעלים וחומרי פסולת, איברים אלו לא יצליחו להתמודד עם העומס וניתן לצפות לתחלואה. ניקוי הגוף מרעלים יכול לסייע במקרים של הפרעות פיזיות ונפשיות שונות: בעיות במערכת העיכול כגון גזים או כאבי בטן, אלרגיות ודלקות שונות כגון דלקת סינוסים או נזלת, השמנת יתר, עייפות וכאבי ראש, אסטמה, אי שקט ובעיות קשב וריכוז, דיכאון, פצעי בגרות או מחלות עור נוספות, בעיות במערכת הקרדיו-וסקולרית, סכרת, בעיות שינה, קנדידה, בעיות במחזור החודשי ועוד. כמו כן, ניקוי רעלים יכול לסייע במניעת מחלות, למשל מניעת סרטן במעי הגס או שיפור התפקוד של המערכת החיסונית.
ניקוי הגוף מרעלים נעשה באמצעות צום. הצום ידוע עוד מימי קדם כאמצעי לריפוי ומניעת מחלות. בהקשר של ניקוי מרעלים קיימים שני סוגי צום: צום שכולל שתיית מים בלבד- צום זה עורך כמה ימים ובמהלכו מערכת העיכול נמצאת במנוחה והגוף יכול להפנות את האנרגיה לניקוי התאים מרעלים; צום מיצים- צום ממושך יותר, אשר במהלכו שותים מיצים של פירות וירקות טריים ואורגניים. המיצים יספקו לגוף חומרי הזנה מבלי להעמיס על מערכת העיכול. את הצום מומלץ לעשות בליווי והשגחה מקצועית, למשל בייעוץ של נטורופתית או תזונאית קלינית. במקביל לצום ניתן גם להתמקד בתהליך של ניקוי מחשבתי ורגשי, באמצעות מדיטציה ודמיון מודרך, אשר ישלים ויתמוך בהתחדשות הפיזית. בנוסף, ישנם כמה מזונות שידועים כבעלי איכות שתורמת לניקוי הגוף, כאשר זה אורגני.

אורח חיים בריא
בתום תקופת הצום וניקוי הגוף מרעלים, מומלץ לא לחזור לאורח החיים הקודם אלא לאמץ דפוסים של אורח חיים בריא אשר ישמור על התוצאות שהשגתם במהלך הניקוי. אורח חיים בריא כולל תזונה נכונה, עיסוק בפעילות גופנית, חשיבה חיובית, הפחתה של מצבי לחץ ועוד. תזונה בריאה מתבססת על תפריט שכולל פירות וירקות אורגניים, דגנים מלאים, קטניות, זרעים ואגוזים. מומלץ להמעיט בצריכת מוצרים מעובדים, מוצרים מהחי, ומוצרים המכילים סוכר וקמח לבן, מלח, קפה ואלכוהול. להתאמת תפריט אישי ניתן לפנות לדיאטנית קלינית או נטורופת. בנוסף לשמירה על תזונה נכונה, חשוב לעסוק בפעילות גופנית.

ניקוי רעלים בפעילות ספורטיבית

ספורט וניקוי רעלים

העיסוק בספורט יכול לסייע למניעת מחלות, ירידה במשקל, שמירה על כושר, שיפור דימוי גוף והענקת תחושה של חיוניות ואנרגיה החיובית. בתהליך של ניקוי רעלים מהגוף נהוג לחשוב שמדובר ב-70% תזונה ו- 30% כושר. בתקופת הצום מומלץ לתת לגוף לנוח, או לעסוק בפעילות גופנית קלה בלבד. לאחר הצום, מומלץ להתחיל לעסוק בספורט על בסיס קבוע- הליכה, שחיה, יוגה, פילאטיס, רכיבה על אופניים, פעילות במכון כושר ועוד. תוכלו להיעזר במכוני כושר ובריאות או במאמן כושר אישי. כמו כן, תוכלו לרכוש מכשירי כושר לאימון ביתי ולבסס את הפעילות הגופנית לחלק בלתי נפרד מהיומיום שלכם.
הפעילות גופנית תורמת לניקוי רעלים מהגוף בכך שהיא מגבירה את זרימת הדם ומעודדת הפרשת זיעה. כמו כן, העיסוק בספורט מזרז את תהליך חילוף החומרים בגוף ובכך מסייע לפינוי פסולת מהגוף. שיפור זרימת הדם בגוף מסייעת לתנועתיות המעיים ובכך יכולה למנוע עצירות. פעילות גופנית גם מאזנת את רמת הסוכר בדם, מורידה את רמות הכולסטרול "הרע" בדם ומעלה את רמות הכולסטרול "הטוב". אחת המערכות בגוף שאחראית על ניקוי הגוף מפסולת ורעלים היא מערכת הלימפה. מערכת הלימפה בנויה מצינורות להובלת נוזלים, כאשר הנוזל מונע ע"י התכווצויות של שרירים. לכן, ישיבה ממושכת ללא תנועה (למשל בעבודה ממושכת מול מחשב או צפייה בטלוויזיה) “מרעילה" את הגוף ואילו פעילות גופנית כגון יוגה מניעה את נוזלי הלימפה ובכך מסייעת לניקוי הגוף מחומרי פסולת.
עיסוק קבוע בפעילות גופנית יתרום לא רק למצבכם הפיזי אלא גם הנפשי- הוא משפר מצב רוח, מפחית לחץ ומתח נפשי, ומסייע "לניקוי" מחשבות שליליות. רגשות ומחשבות שליליות הן "פסולת" נוספת שנרצה לנקות.

עוד באתר לייף קלין

מה זה קולון הידרותרפיה

טיפול בעצירות

הכנה  לקולונסקופיה