Posted in ניקוי רעלים

ניקוי רעלים אביבי
האביב הוא הזמן האידיאלי בשנה לניקוי רעלים מהגוף וממערכת העיכול, או לפחות להתחיל בשינוי תזונתי קטן שישפיע על גופנו בגדול.

בחורף אנו אוגרים יותר שומן ומזון בצורה אוטומטית, וכתוצאה מכך גם בחלק מהמקרים עולים במשקל. במידה והעלייה מתונה ולא גורמת לנו ולגופנו אי נוחות, הרי שמדובר במצב שכיח ועם בוא הקיץ אנו מצליחים לאזן את העודפים מהחורף.

לעתים – בשל מצבי סטרס, חוסר זמן ותשומת לב לגופנו ולצרכים שלנו – אנו שוכחים לתת את תשומת הלב הראויה למזונות שאנחנו אוכלים ולאורח חיינו, דבר המשפיע ישירות על העלייה במשקל.

 

הסיבות העיקריות להשמנה ולחוסר איזון שמוביל למחלות:


רעלים ממקור חיצוני
– תזונה לא נכונה, תרופות מיותרות, מים לא נקיים, רמות רעש גבוהות, מזון מהונדס/תעשייתי ועוד. חשוב לציין שהרעלים שגופנו מייצר, בניגוד לאלו המגיעים מבחוץ, עוזרים לנו לעשות שינויים חיוביים בחיינו ולחזק את הגוף בסופו של דבר.
מחסורים – בגופנו נוצר מחסור, לעתים, מכיוון שרוב המזונות מזוקקים, משומרים ומעובדים; הקרקע דלה ביסודות מינרליים, המזון מעובד והאנזימים נפגעים בזמן הבישול. כל זה גורם לכך שמערכת העיכול עומדת בפני "הפגזה" בלתי פוסקת.
מצבי לחץ, פחדים ודאגות תמידיות הנובעים מאורח החיים המודרני – כל אלו מצטברים טיפה אחר טיפה, ופוגעים בבריאותנו בסופו של דבר.

הרעלים בגוף באים לידי ביטוי בכמה צורות: בעיות עור שונות כגון אקנה, מצבי רוח, כעסים, עיכול לקוי, דלקות שונות בגוף, הפרעות במערכת הנשימה, כאבי ראש, נזלת ועוד. כל התופעות הללו עשויות להיות קשורות לרעלים שמנסים לצאת מגופנו, בצורות ביטוי שונות מאדם לאדם.


כדי להחזיר את הגוף ואת הנפש לאיזון הנכון, אנו יכולים לעשות מספר דברים:

ניקוי רעלים של כחודש ימים, שמחזיר אותנו למסלול ולהרגלי האכילה הנכונים לנו.

לחילופין ניתן לעשות ניקוי רעלים קצר וממוקד האורך כעשרה ימים, ודורש מאיתנו יותר צמצום ומיקוד של המזונות הניתנים לאכילה בזמן התהליך עצמו.

לא בא לכם להיכנס לתהליך של ניקוי רעלים? אין בעיה. אפשר לארגן מחדש את התפריט שלנו, ולשלב בו יותר מזונות עשירים בערכים תזונתיים ובנוגדי חמצון.

להוסיף חליטת סרפד לתפריט ולשתות באופן יומיומי בתקופת האביב. הסרפד מנקה את הכבד, משתן ואנטי אלרגי, והוא מתאים במיוחד לעונת האביב. הוא בטוח לשימוש ומשתלב היטב עם צמחים נוספים בכוס החליטות שלכם.

להוסיף לתפריט עלים ומזונות ירוקים. הצבע הירוק מכיל כלורופיל אשר עוזר לנשימה התאית, ובכך גם יעיל לטיפול באנמיה ובחוסר ברזל. הוא מנקה את הגוף ועוזר לכבד לעשות פינוי יעיל יותר של הפסולת שאנו צורכים בחיי היומיום, אשר מכבידה עליו. הכלורופיל דומה במבנהו להמוגלובין בדם, וככל שהירק יותר ירוק כך כמות הכלורופיל בו גבוהה יותר. לכלורופיל השפעה מיטיבה גם על האטת הזדקנות, לשיפור מערכת החיסון, לריפוי פצעים ולשיפור יעילותה של מערכת העיכול.

לשתות כל בוקר כוס מים עם מיץ מחצי לימון וכפית שמן זית אורגני מכבישה קרה, בעל חומציות נמוכה. משקה זה מפעיל את מערכת העיכול, את הכבד ואת כיס המרה, ובכך אנו פותחים את היום עם מערכת עיכול שפועלת טוב יותר למעננו.

להוסיף פירות וירקות לתפריט היומי, ובכך להגדיל את הנוזלים שאנו מכניסים לגופנו. נוזלים אלו יעילים להאצת חילוף החומרים בגוף, וגם להגדלת כמות הסיבים התזונתיים בגוף. סיבים אלו גורמים לנו לאכול פחות, בשל נפחם הגדול בקיבה, וגם משפרים את תהליכי סילוק הפסולת הטבעיים מהגוף.

 

צפו בסרטון קצר עם מבחר טיפים לניקוי רעלים אביבי:

 

 

טיפ ניקוי רעלים לעונת האביב – צמח המורינגה להתחדשות ולניקוי הגוף


מורינגה הוא צמח מרפא הידוע ברפואה ההודית ונמצא בשימוש שנים רבות
. בתקופה האחרונה הוא הגיע גם לארצנו הקטנטונת, והפופולריות שלו צמחה פלאים ובצדק רב.

צמח המורינגה הוא מעין מזון-על; מולטי-נוטריאנט שלם בצמח אחד.
כמה מיתרונותיו הבולטים ביותר:

• מאיץ את חילוף החומרים בגוף.
• יעיל להורדת סוכר גבוה בדם ולאיזון רמות הסוכר באופן כללי.
• מכיל ויטמין B3, ויטמין C, ויטמין E, אומגה 3/6/9, סיבים תזונתיים, מגנזיום ואשלגן.
• בעל תכולת סידן גבוהה פי 17 מחלב, עם אחוז ספיגה גבוה יותר בגוף.
• ב-100 גרם עלי מורינגה טריים יש 12 גרם של חומצות אמינו ו-6 גרם חלבון מלא.
• בעל רמת ויטמין A הגבוהה פי 10 מגזר, מעולה לעור ולחיזוק מערכת החיסון.
• מנקה את הדם ובעל תכונות אנטי דלקתיות חזקות.
• יעיל להורדת לחץ דם גבוה ומסייע להתמודד עם עייפות ובעיות חניכיים.
• יעיל במצבים של הליקובקטר פילורי ועוזר לשיקום הגוף לאחר טיפול באנטיביוטיקה.
• בעל תכונות אנטי אייג'ינג, מכיל 46 חומרים נוגדי חמצון.

ברפואת האיור-ודה מיוחסת לצמח המורינגה חשיבות עליונה, והיא מפרטת עשרות טיפולים הנסמכים על חלקי העץ השונים. מחקרים מודרניים מוכיחים תכונות מרפא רבות לעץ המורינגה, ומחזקים את ההכרה בעץ כמזון-על. לפרטים נוספים על הצמח ולדרכי שימוש – ניתן ליצור איתי קשר.

 

הסקירה באדיבות ענת דלל – נטורופתית מוסמכת (N.D)