Posted in בלוג

אובחנתם כסובלים מגלאוקומה? בנוסף לטיפול שקיבלתם מהרופא, ניקוי רעלים יסייע בהפחתת הלחץ התוך עיני ויסייע בשיפור התסמינים.

 

גלאוקומה היא מחלת עיניים, מתרחשת, ברוב המקרים, בקרב האוכלוסייה המבוגרת. היא נגרמת, לרוב, בשל לחץ תוך עיני מוגבר שנובע מחוסר ניקוז תקין של הנוזל התוך עיני. לחץ זה גורם לפגיעה בעצב הראייה וגורם לנזק בסיבי עצב הראייה. תסמיני המחלה הם ראייה מטושטשת, דמעת מוגברת, פגיעה בשדרה הראייה ועד להתדרדרות בחדות הראייה עד כדי עיוורון מוחלט. השלכות נוספות של המחלה יכולות להיות סוכרת ומחלות קרדיוווסקולריות.

טיפול בגלאוקומה למניעת התדרדרות המחלה

לאחר בדיקת עיניים ואבחון דרגת וחומרת המחלה, ייתן רופא העיניים המלצות לטיפול, שיכולות לנוע משימוש בטיפות עיניים, ועד להליך שבמהלכו מוחדרת צינורית זעירה במטרה להוריד את הלחץ התוך עיני, או הורדת הלחץ באמצעות צריבה של קרני לייזר.

יחד עם הטיפול המערבי, מציע הטיפול הטבעי, מבוסס על רפואה סינית, שיטות טיפול יעילות בעצירת התדרדרות המחלה ושיפור הראייה.

בשונה מהרפואה המערבית, אשר בעיקר מתמקדת בשמירה על לחץ תוך עיני תקין, הטיפול הטבעי משלב טיפול נקודתי בסימפטום, יחד עם טיפול מונע בגורם המחלה, כדי להבטיח חיזוק ואיזון הגוף ומניעה של החמרה במצב. הטיפול הטבעי הוא אישי, מותאם במדויק לכל מטופל, ולא בא להחליף את הטיפול הקונבנציונלי אלא להשלים אותו, במטרה לחזק את הגוף כולו, מתוך התפיסה שגלאוקומה אינה רק מחלה מקומית, אלא היא מושפעת מבעיה מערכתית כלשהיא. באופן זה מקבל המטופל טיפול מקיף ויסודי, שנותן מענה מיידי לבעיות הראייה, ומענה מתמשך בטווח הארוך, שמטפל בגורמים לגלאוקומה, כמו לחץ דם גבוה, ערכים גבוהים של כולסטרול, ועוד.

הטיפול הטבעי עושה שימוש במספר שיטות מבוססות על הרפואה הסינית, ביניהן דיקור סיני, אפקטיבי בחיזוק הגוף, שיפור זרימת הדם לעצב הפגוע וחיזוק הגוף, פורמולות טבעיות מצמחי מרפא, להקלה בכאבים, והמלצות על תזונה נכונה, שתיטיב עם המטופל.

במסגרת ההמלצות התזונתיות, המותאמות לכל מטופל באופן אישי, בהתאם לאורח חייו, הרגלי האכילה שלו וגורמים נוספים, ניתנת המלצה על ניקוי רעלים בגוף, למניעת התדרדרות המחלה ושיפור המצב.

ניקוי רעלים הוא ניקוי האיברים הפנימיים של הגוף מזיהומים סביבתיים, פסולת מזון, חיידקים מזיקים, וחומרים אחרים כגון אלכוהול, תרופות וחומרים מעובדים. הגוף נועד להיפטר מפסולת, והאיברים החווים הטבה מניקוי רעלים הם בלוטת המעי הגס, הכבד, הריאות, הכליות, העור והלימפה. עם ניקוי רעלים כל המערכת הגופנית משתפרת, כולל מחלות שונות, ביניהן גלאוקומה.

איך תנקו רעלים מהגוף?

ראשית חשוב מאד לאמץ תזונה בסיסית ומלאה, שמבוססת על דגנים מלאים, ירקות עליים ופירות.

  • קרוטנואידים: אלו הם קבוצת פיגמנטים אורגניים שנמצאים בעיקר בצמחים בעלי גוונים הנעים מאדום לצהוב. לקרוטנואידים יש חשיבות רבה בשמירה על בריאות העיניים ולכן מומלץ להרבות באכילתם: ירקות ופירות מומלצים: גזר, עגבניה, מנגו, שסק. ניתן להכין מיצים טבעיים, ללא תוספת סוכר ומרכיבים נוספים, ולשתות אותם מספר פעמים ביום.
  • ביופלבונואיד אנתוציאנידין: נוגד חמצון שנלחם ברדיקלים החופשיים ומסייע בשמירת קולגן בריא וגמיש באזור העיניים. זוהי למעשה קבוצה המוכרת בשם ויטמין P, שמאפשרת לוויטמין C לעשות את עבודתו טוב יותר, כלומר, לחזק את המערכת החיסונית. הם מסייעים לזרימת הדם ולמלחמה בנגיפים ויעילים מאד בניקוי הגוף מרעלים. ככל שהירק, או הפרי, צבעוני יותר, הוא מכיל כמויות פלבנואידים גדולות יותר, שיסייעו לניקוי הגוף וחיזוק שלו, ולשימור הראייה, וכתורמים להפחתת הסיכוי למחלות ניוון רשתית. פירות כמו דומדמניות, ואוכמניות הם מומלצים, כחלק מתוכנית ניקוי הרעלים ושיפור התסמינים.
  • מים: פשוט ויעיל. הקפידו על שתיית כוס מים מדי כשעתיים. מים מסייעים בניקוי הגוף מרעלים, שמירה על לחות רקמות העיניים ועל הלחות בגוף כולו. הנוזלים מסייעים גם במניעת הצטברות של לחץ תוך עיני. במסגרת ניקוי רעלים חשוב להקפיד על שתייה מרובה של מים, לאורך כל היום, ולא רק במסגרת ניקוי רעלים: סגלו הרגלי שתיית מים קבועים, כחלק משמירה על בריאותכם הכללית.
  • המנעו ממזונות מעובדים ומהרגלים שליליים: במסגרת ניקוי רעלים, הקפידו על הימנעות משתיית קפה, תה או משקאות מוגזים המכילים קפאין. מעבר לעובדה שמשקאות אלו אינם תורמים רבות לגופנו, בכל הנוגע לעיניים, נמצא שקפאין מאט את זרימת הדם לאזור העיניים. המנעו משתיית משקאות אלכוהוליים. הם מטילים עומס רב על הכבד, ומשם הדרך לפגיעה בעיניים היא קצרה.

ניקוי רעלים לא כולל רק אכילת מזונות מסוימים, או הימנעות ממזונות אחרים. הוא כולל גם סיגול הרגלי חיים בריאים, למשל, הימנעות מעישון. החומרים הנכנסים לגוף בכל שאיפת סיגריה, משפיעים על כלל המערכת הגופנית, בנוסף לנזקים הידועים האחרים.

גם פעילות גופנית מסייעת רבות בניקוי רעלים: זיעה היא דרך מצויינת להפריש ולסלק רעלים מהגוף. מומלץ להרבות בשתיית מים במהלך הפעילות הגופנית, כדי שהעור יזיע והכליות יסננו את הרעלים ביעילות. ככל שתגבירו את צריכת המים בזמן שמוגבר גם קצב הלב, גופכם ישטוף ביעילות רבה יותר את הרעלים, הפסולת והשומנים.

 

לסיכום: ניקוי רעלים הוא הליך מומלץ וחיוני בכל מצב, ולחולי גלאוקומה בפרט. הוא מסייע לאיברים כמו בלוטת לימפה, כבד, כליות ומערכת העיכול לבצע פעולות ניוקי וטיהור, מערכת הדם משתפרת, הרעלים מופרשים החוצה, הן בעקבות הזעה מפעילות גופנית, הן בעקבות שיפור היציאות עקב אכילת מזונות המכילים סיבים, והן בשל שתיית מים מרובה.

אנו חיים במציאות בה אין לנו שליטה על כלל הרעלים והזיהום, למשל סביבתי, המקיף אותנו. אולם, בכל הנוגע לגוף, ולבריאות שלו, ולשמירה על בריאות העין, ניקוי רעלים יכול להתבצע על ידי סיגול מספר הרגלים ושינויים באורח החיים התזונתי, המחשבתי והספורטיבי.