Posted in מניעת סרטן המעי הגס

בשנים האחרונות אחוז החולים בסרטן המעי הגס מרקיע שחקים. הסיבה לכך היא אורח החיים המודרני שכולל תזונה לא נכונה, חוסר בפעילות גופנית והרבה מאד לחץ ומתח שנובעים מסדר היום שלנו. אם בעבר סרטן המעי הגס היה בעיקר מחלה ששמורה לבני גיל הזהב, היום הוא תוקף גם צעירים יותר. מגיפת ההשמנה העולמית, ישיבה ברוב שעות היום מול המחשב וחוסר מודעות לגילוי מוקדם של המחלה גורמים לכך שרבים נאלצים לעבור טיפולים קשים כדי להחלים ממנו. היום ישנם כלים שמאפשרים את מניעת סרטן המעי הגס והם פשוטים וקלים ליישום.

שינוי באורח החיים – מסייע למניעת המחלה

מניעת סרטן המעי הגס

לפני כל טיפול רפואי, שינוי באורח החיים יכול לסייע למניעת סרטן המעי הגס. אנשים שצורכים תפריט מאוזן שכולל מזונות עשירים בסיבים תזונתיים, כמו ירקות ופירות ודגנים מלאים מסייעים לפעילות תקינה של מערכת העיכול ובכך גם להוצאה קבועה של פסולת מהגוף.

ניקוי הגוף באופן קבוע על ידי התזונה הממריצה הזו, מונע זיהומים ומחלות – בתוכם גם סרטן המעי הגס. בנוסף, שתייה של מים לאורך שעות היום מסייעת גם היא לפעילות התקינה של מערכת העיכול ובסופו של דבר למניעת סרטן המעי הגס.

ישנם מזונות רבים שאנחנו צורכים באופן מודע ולא מודע וכדאי מאד להימנע מהם כדי למנוע גם את הסיכוי לחלות בסרטן המעי הגס. כך למשל שומן מן החי, סוכרים, קמח לבן ומשקאות קלים. בנוסף, כדאי לשמור על משקל תקין של הגוף באמצעות פעילות גופנית, שגם מסייעת לפעילות תקינה של מערכת העיכול.

ניקוי הגוף מרעלים

עוד דרך לסייע בנושא של מניעת סרטן המעי הגס היא ניקוי הגוף. ניקוי הגוף מרעלים הוא תהליך שמוכר היום גם לאנשים שאינם חשופים באופן ישיר בגלל אורח חייהם למחלת הסרטן.
היום ישנן שיטות רבות לניקוי הגוף, ביניהן בולטת שיטת קולון הידרותרפיה אשר באמצעותה ניתן לבצע ניקוי רעלים תוך פחות משעה. ניקוי רעלים בשיטה זו מתבצע על ידי שטיפה של כל חלל המעי הגס באמצעות נוזלים והוצאה של הפסולת שנמצאת בו. שיטות נוספות של ניקוי רעלים כוללות דיאטות עם מזונות שמעודדים את פעולת המעי, כמו מיצים, עלים ירוקים ואורז.

סימנים מוקדמים מסייעים למניעת הסרטן

ישנם סימנים מוקדמים לפעילות לא טובה של מערכת העיכול ושיבוש הפעילות של המעי הגס, מה שיכול בסופו של דבר לגרום גם לסרטן המעי הגס. אבחון של פוליפים – גידולים קטנים במצב שפיר, יכולה לעזור למניעת המחלה. האבחון הזה מתבצע כאשר המטופל מזהה שמשהו לא בסדר בפעילות מערכת העיכול – למשל שהוא סובל מעצירויות, מכאבי בטן או מתחושה של נפיחות.

חשוב לשים לב לכל שינוי בפעילות מערכת העיכול. אדם שבאופן קבוע יש לו מספר יציאות מסוים ולפתע המספר הזה משתנה, הוא סובל מעצירות או משלשולים ומהתסמינים שציינו כאן, צריך לבצע בדיקה אצל רופא כדי לגלות כמה שיותר מוקדם מה מצבו. הגילוי המוקדם הזה של הבעיה יסייע למניעת המחלה.

Save

Save

Save