Posted in ניקוי רעלים

עצירות היא תופעה שכיחה למדיי, הפוגעת בכ-20 אחוזים מהאוכלוסייה ברמה זו אחרת, בנסיבות משתנות. שכיחות היציאות במצב תקין עומדת על בין שתיים לשלוש יציאות מדי יום, או לחילופין יציאה אחת כפעם ביומיים. כמו כן, כאשר פעילות המעיים תקינה תהליך ההתפנות הוא קל ופשוט, והתחושה לאחריו היא של הקלה והתרוקנות. במצבי עצירות, לעומת זאת, מתרחשת הפרעה כלשהי במערכת העיכול הגורמת לקושי בסילוק הצואה. יציאות קשות מאוד ויבשות, יציאות בכמות קטנה מהרגיל, תדירות נמוכה של יציאות – עד כשלוש פעמים בשבוע, תחושה מתמדת של מלאות ושל צורך במתן צואה למרות התפנות סדירה ומאמץ מוגבר בעת ההתפנות הם כמה מקרים שכיחים ביותר של עצירות. ישנן שיטות מסורתיות שונות של טיפול נגד עצירות, החל משינוי התזונה, דרך נטילת תרופות וכלה בשימוש בנרות יציאה או בחוקן. היום ניתן גם לבצע טיפול נגד עצירות באמצעות שטיפת קולון הידרותרפית. זהו טיפול חדשני פשוט, יעיל וקל, ללא תופעות לוואי ועם תוצאות מרשימות.

טיפול נגד עצירות

עצירות – סימפטומים וגורמים

הסימפטומים האופייניים לעצירות הם כאבי בטן, נפיחות ותחושה בלתי נעימה של מלאות. במצבים חמורים יותר עלולה העצירות לגרום לכאב חד בעת ההתפנות, להתפתחות טחורים ולדימום מפי הטבעת.

ישנן מספר סיבות העלולות לגרום לעצירות. הנה המרכזיות שבהן:

  • שתייה בלתי מספקת של מים.
  • תזונה דלה בסיבים.
  • היעדר של פעילות גופנית.
  • דיאטה חריפה.
  • מחלות שונות, כדוגמת: סכרת, פרקינסון וטרשת נפוצה.
  • תת-פעילות של בלוטת התריס.
  • תרופות מסוימות, כדוגמת: משככי כאבים ותרופות נגד לחץ דם.
  • היריון.
  • גיל מבוגר.

טיפול נגד עצירות – קולון הידרותרפיה הדרך הבטוחה לשיפור הבריאות ואיכות החיים

היום ישנן שיטות שונות שמטרתן היא טיפול נגד עצירות, כאשר טיפול קולון הידרותרפיה נחשב לאחד היעילים והטובים שבהם. טיפול זה כולל שטיפה וניקיון יסודי של המעי לכל אורכו. טיפול הקולון הידרותרפיה נמשך כ-45 דקות ומתבצע בשכיבה, כאשר עוצמת וטמפרטורת המים מותאמים אישית לצרכיו ולנתוניו של כל מטופל. באמצעות שטיפה זו ניתן לא רק לנקות את המעי מכל הרעלים והפסולת שהצטברו בו, אלא גם לשפר את התנועתיות הטבעית שלו ולמנוע עצירות בעתיד. בנוסף, מסייע טיפול הקולון הידרותרפיה גם לפתרון בעיות נלוות, כדוגמת: נפיחות בבטן, גזים ומעי רגיז. המים המוזרמים לתוך המעי במהלך הטיפול גורמים להרחבה ולכיווץ שלו, להגמשתו ולחזרתו לפעילות תקינה, טבעית וטובה בהמשך. כמו כן, תהליך הניקוי משפר את רמת ה-PH והאיזון הבקטריאלי במעי, ומוביל לשיפור גם במטבוליזם ובפירוק הפסולת והנעתה החוצה.

למרות יעילותו של הטיפול, חשוב ביותר להקפיד גם על אורח חיים בריא בהמשך כדי לשמר את המצב ולמנוע מראש הישנות של הבעיה. בהתאם לכך, יש להרבות בשתיית מים ולהקפיד על תפריט מאוזן ובריא הכולל פירות, ירקות, דגנים ומוצרי מזון אחרים, העשירים בסיבים. כמו כן, מומלץ לשלב בתפריט פירות ומוצרים שונים המסייעים להקלה במצבים של עצירות, כדוגמת: שזיפים או פירות הדר, ולשמור על כושר גופני באופן קבוע.

עוד באתר לייף קלין:

מניסת סרטן המעי הגס

 

ניקוי רעלים מהגוף בשיטה החדשנית של מעבדות לייף קלין

הכנה לקלונסקופיה