Posted in בלוג

קיימות מספר שיטות טיפול אלטרנטיביות ידועות ומקובלות. הן נשענות על הפילוסופיות והתיאוריות הגורסות כי בגוף יש ערוצי אנרגיה הנקראים מרדיאנים הנמתחים לאורך הגוף. המומחים לתורה הזאת טוענים כי הן מסייעות בהקלת כאבים, משפרות את מערכת החיסון, ובין היתר, אף תורמות להפגת לחצים וחרדות. היתרון הוא בטיפול בבעיות אלו ואחרות באמצעים טבעיים בלבד וללא שימוש בתרופות בעלי הרכבים כימיים העלולים להזיק לגוף האדם. הרעיון הוא, שהטיפול מסייע לגוף לטפל בעצמו על ידי זירוז מערכות דם ומקורות אנרגיה פנימיים, וכן, מעורר חומרים פנימיים האצורים בגוף לפעול. בנוסף, כל הטיפולים תורמים לשחרור נפשי ולמרגוע כללי של הגוף.

השיטה המועילה מכולם

מבין כל אלו, דיקור סיני, או שמו האחר אקופונקטורה, הינו שיטה ידועה ופופולאריות ביותר ומבוצע על ידי מומחים לנושא. הוא מתבסס על דקירת המטופל במחטים דקות במיוחד לאורך המרדיאנים ובמקומות מסוימים בגוף. הנקודות נבחרות בהתאם לסוג הבעיה וכל אחת נועדה לטפל באבר פגוע אחר או בתופעה שלילית קיימת. הטיפול כולל מספר שלבים כאשר הראשון בהם הוא אבחון הבעיה. המטופל מגיע לקליניקה ונעשה לו תשאול לגבי הבעיה הקיימת. נעשית בדיקה ראשונית הכוללת בדיקת דופק ולשון. לאחר האבחון, מחליט המומחה על אופן הטיפול ובוחר את המחטים המתאימות ואת מקום הדיקור. במהלך הדיקור המיועד למצבי לחץ משתחררים חומרים נוגדי כאב המכונים אנדורפינים והתוצאה המיידית היא המרצת זרם הדם, הפחתת לחץ דם, המביאה להרפיית שרירים ותחושת רוגע כללית.

מהלך הטיפול

הטיפול מתארך כחצי שעה עד  45 דקות בהתאם לצורך ועשוי לכלול מספר פגישות. המטופל מקבל הנחיות לקראת הטיפול ויכול להגיע עם בגדים נוחים. לא נוצרים כאבים משמעותיים, ולכל היותר תחושות עקצוץ. אין תופעות לוואי כולל דימום מאחר והמחטים אינן מוחדרות לשכבות העור העמוקות. לאחר הטיפול יכול כל אחד לפנות לענייניו השוטפים. במקרים רבים, יומלץ למטופלים גם על שתיית משקאות הנרקחים מצמחי מרפא סיניים. אלו יסייעו להשלמת הטיפול. לטיפולים אלו יכולים להגיע אנשים הסובלים מחרדות לקראת בחינות, מלחץ בגלל עבודה תובענית או לקראת משימות מורכבות ועוד.

דיקור לשמירה על בריאות הגוף

חשיבות הטיפול גדולה מאחר ומצב של לחץ נפשי מתמשך עלול לגרום למחלות או להאיץ אחרות קיימות. שהרי ידוע כי בריאות הגוף קשורה קשר הדוק עם בריאות הנפש. כאשר מערכת העצבים הסימפטית פועלת במינון יתר היא עלולה להתיש את הגוף – ובעקבותיו את נפש. מצבים המהווים סימני אזהרה הם: תלונות על קשיים שונים, תלונות של בני משפחה וקרובים על עצבנות יתר של הסובל, התפרצות על אחרים, לחץ כתוצאה מאירוע חריג, שינה המופרעת לעיתים תדירות, קוצר נשימה וכדומה. כל אלה מאותתים על לחץ גבוה מדי בו יש לטפל על ידי דיקור סיני. מומלץ לפנות למומחה בתחום שהשתלם ולמד את הנושא לעומק ואשר הינו בעל ניסיון רב. טיפול יעיל וממוקד יסייע רבות