Posted in ניקוי רעלים

אטופיק דרמטיטיס - לפני ואחרי הטיפולאדם צריך לשאוף שכל מערכות הגוף והנפש שלו יתפקדו יחדיו בהרמוניה מלאה, בהתחשב בתנאי האקלים והחיים בסביבתו. העור הוא מעין מראה המשקפת את טיב ההרמוניה הזו. ככל שהיא מלאה ונכונה – כך העור יהיה בריא וחיוני למראה ולמגע.

רעלים הנמצאים בגוף, כמו גם גורמים חיצוניים אחרים כגון אורח חיים שאינו מאוזן, תזונה לא מתאימה, חוסר בפעילות גופנית, מתח ועייפות, עלולים להביא לחוסר איזון פיזי בגוף – אשר עלול להתחיל תהליך של מחלה ובהמשכו יופיעו סימניה בעור.

הרפואה הסינית מנסה להתחקות אחר הגורם שפגע באיזון ובתפקוד הגוף. זיהוי הגורם למחלה (ולא רק אבחון התופעות העוריות שלה) מסייעים לקביעת האסטרטגיה הטיפולית במחלה ולמניעת התפתחותה כבר בשלבים מוקדמים.

הדוגמאות לכך הן רבות: מטופל הסובל מגרד ומאובחן כבעל חום פנימי עודף, יטופל לא רק בדיקור ובצמחי מרפא מקררים אלא גם בהתאמת התזונה שלו כחלק מתהליך כולל של ניקוי רעלים – לא עוד מזונות מחממים (אוכל חריף ומטוגן) או שתיית אלכוהול וקפאין. טיפול משולב כזה משפיע ביעילות ומביא לשיפור ברור בגרד ובגורם לו – החום העודף.

מטופל הסובל מאסטמה של העור (אטופיק דרמטיטיס), המתבטאת בפריחה ויובש חזק בעור, ודלקת וגרד על רקע אלרגי, יטופל בצמחי מרפא ונקודות דיקור להורדת הדלקת והגרד, ובצמחים ודיקור לחיזוק המערכת החיסונית, כדי שהגוף לא יגיב בצורה חריפה במגע עם אלרגן.

 

תזונה "חמה" כגורם פנימי לאסטמה של העור

ברפואה הסינית מבחינים ב"אש פנימית", הנוצרת כתוצאה מחוסר איזון באיברים הפנימיים, בין היין והיאנג, הצ'י והדם, והיא יכולה להתבטא בתהליכים דלקתיים לאורך כל השנה. מטופלים הסובלים מאסטמה של העור מתלוננים תכופות שחם להם, יותר מאשר לאחרים מסביבם. ילדים זורקים מעליהם את השמיכות בלילה ומעדיפים לישון בחדר ממוזג וקריר.

מספר גורמים יוצרים חום פנימי: נטייה גנטית לסוג גוף חם (יאנגי יותר), חוסר איזון רגשי, לחץ, מתח וכמובן תזונה לא נכונה, בעיקר של מאכלים בעלי אופי מחמם ולאורך זמן. ניקוי רעלים מהגוף, בין היתר באמצעות בחירה נכונה של מזונות, עשוי לתרום למניעת יצירת החום הפנימי ולטיפול יעיל יותר במחלה.

החום הפנימי, כאחד הגורמים למחלות עור ברפואה הסינית, מתבטא בפריחות בפלג הגוף העליון (פנים, צוואר, ידיים, גו עליון) ובהתפשטות מהירה לכל הגוף. מחלה שנגרמת על ידי אש מתוארת כהתפרצות אגרסיבית המובילה למהלך דלקתי חריף. מהלך המחלה לרוב קצר, נגעי העור באים ונעלמים במהירות. תופעות חום חזקות (יאנג) עלולות לפגוע במשק נוזלי הגוף (יין) ולגרום לאותן סימני יובש קשים בעור. הטיפול כמובן יכלול חיזוק נוזלי הגוף, הוספת לחות לעור וניקוי רעלים בתזונה נכונה.

הטיפול בדלקת עור אטופית יכלול צמחי מרפא ונקודות דיקור שתפקידם לקרר ולהרגיע את החום הפנימי והאש. מצבי חום רגילים ניתן להרגיע בעזרת טיפול טבעי, אך אם המצב מגיע לכדי התפרצויות אגרסיביות חשוב לשלב גם טיפול מערבי חזק יותר להקלה מהירה ולמניעת זיהום משני.

לקריאה נוספת: טיפול טבעי במחלות עור באמצעות רפואה סינית – דוד פרלה.