Posted in בלוג

כולנו שואפים לחיים טובים, בריאים ומאושרים. חיים של זרימה ללא תקיעויות.  כולנו רוצים להרגיש טוב, לחוש מלאי חיוניות ובריאות, מלאי שמחת חיים הגורמת לנו לקום כל בוקר עם חיוך וללכת לישון כל לילה מלאי סיפוק על היום שהיה.

 

הרבה מאתנו אף פועלים לא מעט על מנת ליישם שאיפות אלו:

זה יכול להיות במתן תשומת לב לסוג וכמות המזון הנאכל, בהשקעת זמן ואנרגיה בפעילות גופנית על גווניה השונים והרבים, בהימנעות מחומרים מזיקים למיניהם או בניסיונות להוציאם מגופנו, בשילוב הנאות הנפש והרוח ועוד כהנה וכהנה.

 

השאיפה לחיות את מלוא הפוטנציאל שלנו והשאיפה לחיות חיים מענגים ומספקים משותפת לכולנו ומהווה תמריץ טבעי לחיפוש הדרך הנכונה והמתאימה. לעיתים קרובות התמריץ מגיע דווקא כתוצאה מכאב, ממקום מאוד לא מספק שהגענו אליו, מהרצון לא לחוש יותר את השפל ואי הנוחות הרב. ולעיתים, ל"ברי המזל" מביננו, התמריץ מגיע ממקום של מודעות ולמידה ורצון לעונג.

 

המצב המצוי

 

על אף מאמצינו ומכורך חוקי המציאות, לא תמיד הכול זורם ומלבב כפי שהיינו רוצים, כפי שאנו מתכננים, על אף המודעות והמוטיבציה שיש לנו. לעיתים, בניגוד לרצוננו ולשליטתנו, אנו מוצאים את עצמנו תחת לחצים ומתחים שאינם מיטיבים עמנו.

 

בין אם בעבודה כאשר אנו תחת עומס רב וזמן מועט שמוקצב לנו לביצוע והגשת משימות, בין אם מול אנשים קרובים וגם כאלה שלא אשר מעוררים בנו תחושות ותגובות לא נעימות שביסודן מייצרות לחץ ומתח ובין אם מול עצמנו כאשר מסיבות שונות אין באפשרותנו לנהל בצורה מיטיבה את רגשותינו ומחשבותינו. המצב המצוי הזה של מתחים ולחצים לא רצויים יכול לגרום מלבד נזקים פסיכולוגיים, גם נזקים פיזיולוגים רבים שיכולים להתפתח במשך שנים "ולהכות" בנו כשאנחנו לא שמים לב כלל.

 

נזקי המתח והלחץ

 

מאוד ברור ומוחשי הנזק והכאב שנגרם לנו כתוצאה ממצבים בהם אנו במתח ולחץ. לעיתים אנו לא מודעים עד כמה רמת הנזק גבוהה וקטלנית או אפילו מתכחשים לה. אנו ממשיכים לחיות באותו האופן, ברמת מתח גבוהה לאורך זמן, ולאורך שנים ארוכות בלי שינוי.

 

כתוצאה מכך בלתי נמנע שהגוף יתחיל לתת אותותיו. דוגמאות לסימנים גופניים ומחלות כתוצאה מחיים תחת מתח מתמשך אצל אנשים שונים, בגילאים ובאזורים שונים בעולם. הבעיות והמחלות הרבות כתוצאה ממתחים יכולים לבוא לידי ביטוי ב: עצירות שמביאה לצבירה של פסולת בגוף, לכאבים גופניים בכל פלגי הגוף, ירידה במשקל שמעבר למראה, משפיעה על החיוניות, הכוח והערנות, בעיות בלב מסוגים שונים ואף גם התקרחות הן אצל גברים והן אצל נשים שמביאה פעמים רבות לרצון וצורך להשקיע כספים על טיפולי קוסמטיקה וניתוחים שונים כמו השתלת שיער, משחות קליניות שונות ואף טיפולים משלימים ואלטרנטיביים.

 

אין ספק שמתח ולחץ בתוכנו הם כמו הר געש פעיל שכל רגע יכול להתפרץ ולהרוס הרבה חלקות טובות – בגוף ובנפש. ואין ספק שניתן למנוע זאת בדרכים רבות ומגוונות.