Posted in בלוג

אחת המחלות הקשות שאפשר לאבחן ולטפל בהן בזמן היא סרטן המעי הגס, אבל למרות זאת, רבים בוחרים להתעלם מהסכנה ולוותר על האבחון המוקדם שלה. זה מצער מאוד במיוחד לאחר מעשה, כשמבינים שזה אפשרי וחיוני לאבחן ולטפל במערכת העיכול בשגרה ולא רק כשקורית בעיה, ולכן מומלץ לשמוע על דרכים נוספות שעוזרות לכם לשמור על תקינות פעולת מערכת העיכול בכלל, והמעי הגס בפרט.

מה צריך לדעת על סרטן המעי הגס?

מחלה זו היא מחלה נפוצה עד כדי כך שהיא במקום שלישי בעולם בשכיחותה בין סוגי הסרטן ומשום כך היא זוכה למחקרים רבים ולאפשרויות רבות יותר של ריפוי ואבחון. בכל שנה מתגלים בישראל מאות מקרים של מחלה זו, אבחון וטיפול בסרטן המעי הגס בשלב המוקדם שלו כאשר הוא טרם התפשט, מגביר את הסיכוי לרפא אותו באחוז ניכר של 60%-70%. אפשר לומר שגם כאשר מתפתחות גרורות יש מצבים שבהם אפשר לרפא סרטן זה, אבל המפתח הוא תמיד גילוי מוקדם וזה חיוני לריפוי.

כשמאבחנים כמה שיותר מוקדם את המחלה תופסים אותה בשלבים המוקדמים שלה ומבטיחים הצלחה וטיפול קצר וקל יותר, יחסית. לכאן נכנסת החשיבות של המודעות של המטופל ושל הציבור לכך שיש לבדוק גם מה שלא נעים לחשוב עליו.

הסיבות לסרטן המעי הגס

כמו הרבה מסוגי הסרטן האחרים, לא תמיד יודעים מה גורם למחלה אבל יודעים בהחלט מהם גורמי הסיכון שמעלים את הסיכוי לחלות בה. הסיכונים כוללים גיל, נוכחות גידולים שפירים במעי הגס שהחלו כפוליפים והפכו לממאירים, היסטוריה משפחתית, מחלות מעיים כרוניות ומחלות גנטיות. באופן עקרוני, כאשר יש תסמינים שונים במערכת העיכול שמוכיחים שיש בעיה כמו הפרשות דמיות או בעיות ביציאה, יש לבדוק תמיד את הבעיה כדי למנוע הידרדרות לכיוון סרטן. זה קשור גם לפעילות תקינה של מערכת העיכול, ולכך קשור אורח החיים שמקל עליה ולא מקשה עליה בעומס בלתי אפשרי. קולונוסקופיה היא הבדיקה שבעזרתה המחלה מאובחנת והיום היא נעשית לכולם, גם בלי גורמי סיכון, דווקא משום שבאמת לא ידוע על המחלה הכל ויש השפעה מסוימת גם לאורח חיים.

 

אורח חיים ובעיות עיכול

המזון המודרני המתועש עשוי לא רק מחומרים כימיים בלתי אפשריים שמקשים על הגוף ומכבידים עליו, אלא שהוא גם מונע מהגוף להפריש פסולת בצורה טבעית כמו שצריך, וגורם לעצירות ולבעיות שונות. היעדר סיבים תזונתיים ושתייה מספקת, מזון טבעי וטרי וחוסרים תזונתיים, מונעים ממערכת העיכול לתפקד כמו שצריך ולכן אנחנו מוצאים שנחוצה התערבות רפואית לפעמים כדי לבדוק חסימות מעיים או גורמים לעצירות, פשוט משום שאיננו דואגים לכך באופן טבעי ובריא. לעתים יש צורך בשטיפה פנימית של המעיים בשיטה הידרותרפית כדי להיפטר מהצטברות של פסולת שמקשה על המעיים ומתקשה בהם, וזאת הדרך שלנו לאתחל את המערכת לקראת תזונה טבעית ובריאה יותר שגם תשמור על המעיים.