Posted in בלוג

גופינו הוא מערכת משוכללת הפועלת בתיאום מושלם עם הנפש והמחשבה, במקום שבו מתעוררים קשיים על המערכת הזו, כגון חולי או הרגשה כללית ירודה, זהו המקום לנטורופתיה. שיטת ריפוי זו אשר נוסדה עוד במאה ה-3 לספירה על ידי היוונים, וצברה התעניינות מחודשת החל משנות ה-70 של המאה הקודמת בארה"ב וקנדה. נטורו-פתיה הוא מושג הלקוח מן השפה היוונית ופירושו "מחלה טבעית". לימודי הנטורופתיה אורכים כ – 4 שנים ובישראל אף קיימת אגודת הנטורופתים אשר הלימודים לתואר ND  (נטורופת מוסמך ) מוכרות על ידה.

התפיסה הנטורופתית של "האדם כשלם"

על פי הנטורופתיה, באדם מצויים כל הפתרונות על מנת להתגבר על מכשולים, קשיים ותחלואות אשר נקרות בדרכו, התפיסה הזו שמאמינה כי האדם הוא שלם ואינו זקוק ל"עזרים מבחוץ" בכדי להתגבר על אותם קשיים ואף למנוע אותם מבעוד מועד, היא התפיסה הרווחת בתחום הנטורופתיה. תפקיד הנטורופת הינו להעניק טיפול כולל הן מבחינה גופנית והן מבחינה נפשית ומחשבתית, בכדי לעזור לגוף להתגבר על מצבי חולי קיימים ולמנוע כאלו בעתיד. הנטורופתיה נמצאה כתורמת למניעת מחלות כרוניות כגון אקנה, סוכרת ומחלות לב.

הטיפול הנטורופתי

הטיפול הנטורופתי איננו מתעלם מן העבר הרפואי של המטופל ועל כן בפגישה הראשונה יש להביא את התיק הרפואי הכולל בתוכו גם בדיקות דם עדכניות. הטיפול הינו טיפול טבעי כולל המשלב פעילות גופנית לצד תזונה נכונה ושמירה על אורח חיים בריא, הנטורופת (לעיתים בעצמו ולעיתים בהפניה למומחים) מייעץ על טיפולים הוליסטיים נוספים כגון שיאצו, דיקור ומדיטציה וזאת על מנת לסלק "הפרעות מבחוץ" המשפיעות על התפקוד היומיומי התקין של הגוף והנפש.

 למי מתאים הטיפול   

הנטורופתיה היא שיטת טיפול טבעית, יש לראות בה דרך לטיפולים בנשים בהריון שאינן רוצות לנטול כדורים או אפילו אינן יכולות. טיפול נטורופתי יכול להתאים לבני נוער ומבוגרים רבים הסובלים ממחלת האקנה, הטיפול הטבעי, הן הגופני והנפשי, מסייע כטיפול מונע להתפרצות הפצעונים והן להדחתם מלאחר שיצאו. השילוב של ייעוץ לתזונה נכונה, פעילות גופנית ושמירה על אורח חיים נכון ורגוע יכולים גם להפחית משמעותית את הסיכון לחלות במחלות לב או סכרת. הנטורופתיה איננה מתיימרת להוות תחליף לרפואה הקונבנציונלית, ויש להיוועץ עם מומחים לפני תחילת הטיפול.

למידע נוסף על הטיפולים במכון לייף קלין:

טיפול ניקוי רעלים ללחוץ כאן

טיפול בעצירות ללחוץ כאן

הם מהיעילים והחדישים ביותר.