Posted in בלוג

מהי בדיקת הקולונוסקופיה

יש כמה בדיקות מצילות חיים שכולנו חייבים לעבור בימי חיינו וקולונוסקופיה היא אחת מהן. היא נועדה לבדוק את המעי הגס ולאתר בו כל שינוי שמצביע על גידולים ובעיות נוספות, בעיקר סרטן. הבעיה היחידה שיש בה היא שהיא מתבצעת באיבר רוב האנשים מאוד לא אוהבים לדעת עליו ולכן היא מוזנחת בקביעות על ידי המטופלים, וזה חבל. הבדיקה הוכחה כיעילה באיתור סרטן המעי הגס בזמן ובאופן ודאי, כך שאין סיבה לוותר עליה למרות אי הנעימות הכרוכה בה. לא כל האנשים מודעים לפעילות המעיים שלהם וכיצד לשמור עליהם מרוקנים היטב, ולכן קורה שלפעמים לא מגיעים מוכנים לבדיקה למרות ההוראות הקפדניות של הצוות הרפואי. במקרים כאלה תיאלצו לחזור על הבדיקה ולחזור שוב על הדיאטה המחמירה שמכינה אתכם לקראתה, כדי לוודא שהמעיים מרוקנים לגמרי.

אז מה בודקים בעצם בקולונסקופיה?

מערכת העיכול שלנו בנויה משק אחד גדול וארוך שמתחיל בפה ובוושט ומסתיים בפי הטבעת. בין לבין יש מטרים על מטרים של מעיים, מעי דק שמסתיים במעי הגס. מטבע הדברים. המעיים שלנו ממשיכים בעיכול ובפליטת התוצרים של המזון שהתעכלו בקיבה, ולכן יש בהם לא מעט פסולת וגופיפים שמצטברים במעיים ונצמדים לדפנות. מי שעושה באופן שגרתי חוקן או קולון הידרותרפי יודע בדיוק מה זה אומר לנקות מעיים מכל מה שהצטבר בהם, ומי שלא מודע לכך נתקל בזה לראשונה בזמן ההכנה לקולונוסקופיה.

בשבוע שלפני הבדיקה, הוא מתבקש לשמור על דיאטה מסוימת שמזרזת הפרשות מהמעיים של כל החומרים. אלא שלא תמיד זה קורה כמו שצריך או שלא תמיד מקפידים על כך, והתוצאה מקשה על בדיקת המעי הגס. בבדיקה נסרק כל המעי הגס עד תחילת המעי הדק, משום שהוא ידוע כמועד לפורענות ולהתפתחות גידולים שחלקם שפירים אבל מקשים על תפקוד תקין וחלקן ממאירים. בדיוק בשביל זה נועד ריקון המעיין גם בדרך אחרת, דרך הניקוי ההידרותרפי שעוזרת להתרוקן לחלוטין ולמנוע מכם אי נעימות כשאתם באים לבדיקה.

הכנה לקולונוסקופיה

כדי למנוע אי נעימות כזאת הרופאים מנחים אותנו לשמור על דיאטה מחמירה כדי להבטיח התנקות והתרוקנות מוחלטות, אולם יש דרך לוודא שאתם מוכנים לגמרי לבדיקה ולפטור אתכם מכל אי נעימות נוספת. הכנה לקולונוסקופיה היא הדרך הטובה ביותר לעבור אותה בשלום ובצורה בטוחה, מבלי שתצטרכו לחזור עליה למקרה שלא התרוקנתם כראוי ולא אפשרתם למכשירים לעשות את שלהם ולעקוב אחר החומר המוחדר אליכם לצורך כך. בדרך זו של חוקן בריא וטבעי לא רק שתצאו נקיים יותר ותרגישו נוח יורת לעבור את הקולונוסקופיה, אלא גם תוכלו להתייחס לזה כאל ריסטרט של החיים שלכם, מעין אתחול של מערכת העיכול שלכם שתעזור לכם ממילא גם בהתחלה של חיים בריאים יותר.

יתרונות ההכנה לקולונסקופיה

אין ספק שכאשר נאלצים לעבור בדיקה כזאת זה גורם לאנשים לחשוב טוב יותר על אורח חייהם, ולכן כל הכנה לקולונסקופיה יכולה להוות למעשה הדרך שלכם בחזרה לבריאות. היתרונות הנלווים להכנה כזאת ממשיכים ללוות אתכם הלאה, כשתגלו להפתעתכם שגם העיכול נוח וקל יותר, אתם כבר לא סובלים מאי נעימויות שונות במערכת העיכול כמו עצירות וגזים, ובאופן כללי הגוף שלכם מתפקד הרבה יותר טוב כתוצאה מכך. יתרון חשוב נוסף הוא שזה מונע תופעות לוואי שעלולות להיגרם כתוצאה מחומר נוסף שהרופאים נותנים לצורך התרוקנות והוא עלול לגרום לתגובה קשה אצל חלק מהמטופלים. כך שמדובר בתחליף טבעי, בריא ובטוח יותר בהרבה לשימוש אצל המטופלים לפני הבדיקה, ותוכלו לבוא רגועים יותר לבדיקה במתקן.