Posted in כללי

חברת לייף קלין מציעה דרך ייחודית וזריזה לנקות את הגוף מרעלים באמצעות . מעבר לטיפול המונע והמתקן שלנו – רצוי ללמוד כיצד לשמור על הגוף נקי מרעלים ככל הניתן. מאמר זה יסקור את האפשרויות והמלצות בכל הנוגע לשמירה על רמת הרעלים בגוף נמוכה ככל האפשר.

ע"פ תורת הנטורופתיה ישנם שני סוגי רעלים : רעלים חיצוניים החודרים למערכות הגוף מהמזון אותו אנחנו צורכים, מחומרי הדברה או תכשירי רחצה, מעישון או מזיהום סביבתי ותרופות. רעלים פנימיים לעומת זאת נוצרים בגופנו בצורה טבעית כתוצר לוואי לפעילות המערכת החיסונית. רעלים אלו הם חלק מהתהליך המתבצע במערכות הנשימה והעיכול בגוף ועל אף שהם הכרחיים לפעילות תקינה במקרה של עודף רעלים הם עלולים דווקא לפגוע במערכות הגוף.

האם צריך לנקות רעלים אלו?

המחלות ובעיות רבות בגוף נגרמות בשל ריבוי רעלים. למעשה עודף רעלים מהווה בסיס להיווצרות רוב המחלות, לכן חשוב לעשות ניקוי רעלים ולסייע לגוף להיפטר מהעודפים. בעיות בכבד, עודף שומנים בדם, סוכרת, אלרגיות, דלקות ואפילו סרטן – כולם מקורם בהצטברות רעלים בגופנו.

איך מתמודד הגוף עם הרעלים בצורה טבעית?

ארבע מערכות עיקריות מנטרות את רמת הרעלים בגוף ותורמות לאיזון בו:

  • מערכות הנשימה
  • העיכול (שכוללת גם את הכבד, שמסנן את הרעלים),
  • השתן (שכוללת את הכליות שתורמות להפרשת רעלים בשתן)
  • העור (מפרישה רעלים באמצעות זיעה, פצעים ואלרגיות)

על מנת ליהנות ממערכת חיסונית חזקה עלינו להקפיד להקטין את כמות הרעלים בגופנו. כשכמות הרעלים המצטברת גבוהה מאוד מערכות הגוף מבזבזות אנרגיה מרובה בפירוק וסילוק הרעלים כך שהן עובדות הרבה יותר קשה. פעילות זו מאיצה את שחיקת האיברים ומובילה למחלה.

כיצד ניתן לעזור לגוף לנקות את הרעלים לבד?

הנה מספר פעולות שניתן לשלב בשגרת יומנו על מנת לצמצם את כמות הרעלים בגוף. התחושות הגופניות במהלך תקופת ניקוי גוף כוללות חולשה  ועייפות אך  אלו סימפטומים חיובים המעידים שהגוף מתמודד עם הרעלים בהצלחה.

הפחתת  קלוריות

מומלץ אחת למספר חושים להחליף את התזונה היומית שלנו לתפריט המכיל בין 1000 קלוריות ליום (אישה) ועד 1300 קלוריות (גבר). במשך שלושה או ארבעה ימים הצמצום בצריכה הקלורית מאפשר למערכת העיכול "לנוח" ולהתמודד עם מספר נמוך של רעלים המגיעים אל הגוף מהמזון.

מזונות קלים לעיכול

מומלץ לשלב בדיאטה מזונות קלים לעיכול וגם כאלו שידועים כמסייעים לתהליכי הניקוי של הגוף: אורז מלא, ירקות, פירות, מרקים, מיצי פירות וירקות, שמן זית, אגוזים ושקדים. המאכלים הללו הם בעלי תכונות חיוביות כגון סיבים תזונתיים, נוזלים להשקיית המערכת או מזרזי שתן.

מים

הכמות המומלצת ליום היא בין 8 ל 15 כוסות מים ביום. קשה להפריז בחשיבותה של שתיית מים לגופנו, הקפידו לשתות בכל זמן שמתאפשר לכם. לדוגמא, לפתוח את הבוקר בשתיית כוס מים פושרים בתוספת כפית שמן זית ולימון סחוט. זהו מתכון לאנרגיה זמינה שמזרזת את תהליכי העיכול.

ממה להימנע כדי להפחית את כמות הרעלים?

כל המזונות מן החי (גבינות, בשרים, דגים וביצים) מרובי רעלנים – כמובן שאי אפשר להימנע מצריכתם כליל, אך יש לקחת בחשבון לא להפריז. מלח, שתייה ממותקת וכמובן פחמימות  – כולם מכילים כמות רעלנים גבוהה במיוחד. הימנעו מעישון, מלעיסת מסטיק, וחפיפה וסיבון הגוף בתמרוקים שאינם מיוצרים מחומרים טבעיים.

פעילות גופנית וסאונה

פעילות גופנית קלה, כמו הליכה של 30 דקות משפרת מאוד את תפקוד כל המערכות בגוף. כשלחץ הדם עולה אפילו במעט,  קצב זרימת הדם גובר, ההזעה מתגברת ומסייעת בפינוי פסולת ביעילות ובמהירות. לאחר הפעילות תרמו עוד קצת לגוף על ידי  שהייה בסאונה, זו תורמת להזעה מוגברת ולהפרשת הרעלים דרך העור.

טיפולי מגע ומנוחה

עיסוי, דיקור או רפלקסולוגיה יעזרו לשפר את תהליכי פינוי הפסולת מגופנו.  וטיפ אחרון: חשוב לישון בשעה מוקדמת ולהימנע ככל שניתן ממצב של עייפות, הגורמת לגוף להיכנס למגננה וטראומה.