Posted in בלוג


גוף נקי ומאוזן מאפשר לנו לחיות את החיים שלנו בנוחות. כשהגוף נקי ונמצא באיזון אנו מרגישים חיוניים, בעלי כוח, מחוסרי עייפות ואנו יכולים להתמודד טוב מול מחלות, וירוסים וחיידקים. רפואת האיורוודה מביאה איתה כלים שונים לטיפול ואיזון האדם, איזון גוף ונפש.

ניקוי רעלים

ניקוי רעלים הוא ניקוי שיש לו השפעה גדולה מאד על הגוף שלנו. הניקוי מאפשר לנו לאזן את הגוף מבחינה פיזית ומבחינה רגשית. התזונה המערבית מאופיינת כתזונה לא מאוזנת; במזון מהיר יש כימיקלים, במזון שמחומם במיקרו נעלמים הויטמינים והמינרלים והמזון עשיר בסוכרים. ניקוי רעלים נעשה תוך כדי הכוונה של המטופל והתאמה אישית על ידי המטפל ומעניק הזדמנות להקל על מערכת העיכול ומכאן גם לטפל בבעיות שונות או למנוע מחלות, כאבים וקשיים פיזיים ורגשיים. ניקוי רעלים הוא חלק מהטיפול והוא מזמין את המטופל ליהנות מגוף נקי ומאוזן.

התאמה תזונתית

אחד הכלים המשמעותיים ביותר שיש לרפואת האיורוודה הוא התאמה של התזונה. כולנו אוכלים והשאלה היא האם המזונות שאנו אוכלים מסייעים לנו לשמור על איזון או אם הם פוגעים בנו. על פי האיורוודה ישנם שלושה סוגי אנשים ולכל סוג מתאימה תזונה שונה.

התאמה תזונתית יכולה לפתור בעיות פיזיולוגיות שונות והיא יכולה לעזור לנו לשמור על גוף נקי ומאוזן שהתוצאה שלו היא הימנעות מחולי או כאב. רבים אשר מגיעים אל רפואת האיורוודה מוצאים בה מענה כולל לקשיים פיזיים ונפשיים ומוצאים כי היא נותנת להם כלים לשמור על אורח חיים בריא ותחושה יום יומית טובה. כדי להגשים את כל אלה יש למצוא מטפל מומחה בתחום שמשתמש בכל הכלים שמעמידה לרשותו האיורוודה וכמובן להקשיב להוראות השונות.

צמחי מרפא

צמחי מרפא הם שילובי צמחים שנקבעים עבור המטופל על ידי המטפל. מדובר בכלי מרפא עוצמתי והמטפל מתאים לכל אחד את שילוב הצמחים הטוב ביותר עבורו. המטופל מתאים לכל אחד את הצמחים במטרה לטפל במקור של הבעיה של המטופל. שימוש בצמחים מעניק איזון לגוף ועוזר לשמור על גוף נקי.<

טיפול אישי לאיזון גוף ונפש

טיפולי איורוודה שומרים על גוף ונפש מאוזנים. המטפל בוחר לכל מטופל את הטיפול המתאים לו ביותר ומשתמש באבחון יסודי כדי לטפל בקושי מן היסוד. כדי לבצע אבחון מעמיק המטפל משתמש בתשאול, בדיקת מאפיינים פיזיולוגיים ואם יש צורך בכך גם בבדיקות מעבדה (המתקיימות במרפאה קונבנציונלית). לאחר ביצוע אבחון מעמיק המטפל קובע מהו הטיפול הטוב ביותר למטופל.

הכלים העומדים לרשות המטפל הם צמחי מרפא, התאמות תזונתיות (אותן מממש המטופל בחיי היום יום), עיסוי וניקוי רעלים. הטיפול מיועד למי שמרגיש קושי בחייו ולא רק. רבים מגיעים אל האיורוודה כדי לשמור על בריאותם ומקבלים את הכלים הטובים להם לשמירה על גוף נקי, מאוזן ונהנים תחושת בריאות יום יומית.