Posted in הכנה לקולונוסקופיה

הכנה פשוטה לקולונוסקופיה

הכנה לקולונוסקופיה הינה תהליך ראשוני ומחייב, לקראת בדיקת הקולונוסקופיה עצמה. הבדיקה היא קריטית למגזרים מסויימים באוכלוסייה, עליהם נדבר בהמשך המאמר, וההכנה המקדימה לה קריטית לביצוע בדיקה תקינה. אך מדוע רבים מאתנו נוטים לדחות אותה על הסף?

חשיבות הבדיקה

בדיקת קולונוסקופיה הינה בגדר חובה בקרב מגזרים אשר הגיעו לגיל 50 ו/או עברו אותו, ומשמשת הן למניעה והן לאבחון סרטן המעי הגס. עם זאת אחוז גבוה מהמגזר הנ"ל נוטה שלא לבצע אותה. וזאת בשל הבדיקה עצמה והתהליך המקדים לה.

מדוע רבים נוטים לדחות את הבדיקה על אף הסיכונים?

חשש "שמא הבדיקה כואבת" – הרשו לנו להרגיע אתכם: הבדיקה מתבצעת בטשטוש כללי, ובאמצעות צינורית דקה וגמישה אשר אינה משאירה כל סימן או תחושה במהלך ולאחרי הבדיקה.

"אין לנו זמן ולנו זה לא יקרה" – אמונה ומיתוס רווח אשר נופץ זה מכבר. סרטן המעי הגס פוגע בשני המינים, ללא כל קשר להיסטוריה רפואית או גנים. גם אם ההיסטוריה הרפואית שלכם חפה מכל סרטן ובפרט סרטן המעי הגס, אין כל הבטחה לחסינות. כל אחד אחרי גיל 50, מחויב בביצוע הבדיקה הן לאבחנה והן למניעה.

קצת סטטיסטיקה
מדי יום ביומו בישראל, מתים 5 נשים ו/או גברים כתוצאה מחוסר מודעות
ועוד 10 נשים וגברים מקבלים מדי יום הודעה כי אובחנו כחולים בסרטן המעי הגס.
זוהי מחלה שקטה אשר מתפרצת ללא הודעה מוקדמת.


"אני מעדיף לסבול מאשר לבצע את ההכנה" – נשמע לכם מוכר? – 
הבדיקה המתבצעת לאחר ההכנה המקדימה נקראת הכנה לקולונוסקופיה, ומיועדת לניקוי המעי כדי לאפשר בדיקה אפקטיבית, מעבר קל של צינורית הבדיקה וסילוק פסולת אשר תקשה על זיהוי מדויק של מחלה או התפשטותה. מצב של חוסר הכנה או הכנה לא אפקטיבית, ייצרו מצב בו הראות אל המעי תהיה לקויה, וברובם המכריע של המקרים תישלחו הביתה לביצוע הכנה נוספת. ההכנה הרווחת כיום כוללת בליעת חומר מרוקן בשם פיקולקס הכופה על הגוף להתנקות באופן הגורם לתופעות לוואי.

תהליך ההכנה עצמו הינו אחד הגורמים בגללו נמנעים מטופלים רבים מביצוע הבדיקה.

אפשר גם אחרת – הכנה לקולונוסקופיה ללא פיקולקס

רופאים וחוקרים רבים כבר יודעים, כי ניתן לבצע את ההכנה לקולונוסקופיה בדרכים נעימות יותר. ההכנה בכון לייף קלין מתבצעת בשלושה שלבים: זרם מים מתון של מים מחוטאים וטהורים, ניקוי המעי הגס וכן הוצאת הפסולת המעית מתוך הגוף, ללא כל כאב ו/או תחושה פרט לחמימות וניקיון. ההכנה מתבצעת על כורסה נוחה ורחבה בחדר אינטימי וסטרילי, ללא נטילת החומר המרוקן פיקולקס, ללא תופעות לוואי.

מעוניינים במידע נוסף? צרו קשר או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם עם תשובות ומועד לקביעת פגישת הכנה.

 סובלים מעצירות ? יש טיפול!