Posted in בלוג

הפנים שלנו הם כרטיס הביקור שלנו ממש. כולנו רוצים פנים קורנים, זוהרים, חלקים. במציאות אנו יודעים שהזמן עושה את שלו, העור, הנחשב ל"נייר העטיפה" העמיד ביותר בטבע גם הוא מתבלה עם הזמן וכוח הכובד גם מושך אותו כלפי מטה. כך נוצרים אותם קמטוטים בתחילה, אשר מתרחבים לכדי קמטים גדולים יותר. עם זאת, היום ישנן שיטות שונות לתת לעור הפנים מראה צעיר וזוהר. הנה כמה שיטות להחזרת החיות לעור הפנים:

  • הזרקות ומילוי: רבות (וגם רבים) בסביבות גיל הארבעים וגם לפני בוחרים להתחיל תהליך העלמת קמטים עם שיטות אלה. מדובר על הזרקת בוטוקס, אותו רעלן שכאשר הוא מוזרק במינונים זעירים הוא גורם לשיתוק שרירים ספציפיים מאוד בפנים, אלה שתנועתם גורמת להעמקת קמטי צחוק או זעף. הזרקתו מביאה להחלקת אותם קמטים וקבלת עור פנים חלק יותר. המילוי הוא באמצעות חומצה היאלורונית, חומר הנמצא באופן טבעי בעורנו ונעלם עם השנים. מילוי זה הופך את העור לחיוני יותר ונותן מראה צעיר וכחוש פחות.
  • ניתוח פנים: ניתוח פנים או מתיחת פנים הליך כירורגי קוסמטי. הניתוח נעשה בטכניקות שונות ומתקדמות ולא בהכרח אותו ניתוח מתיחה שבו נעשה שימוש לפני עשרות שנים. התחום עבר התקדמות משמעותית. למעשה היום מדובר יותר על הרמת פנים ופחות על המתיחה שהותירה לא מעט צלקות. ניתוח זה מתאים מאוד לטיפול בהחלקת אותם קמטים שנוצרים בזוויות הפה וקמטים אחרים בפנים, מצוין להחזרת הגבולות הברורים והחדים של אזור הלסת והצוואר המיטשטשים בשל צניחה של העור. בניתוח זה מורמות חזרה הרקמות העמוקות של העור שצנחו ומחזרות למקומן הטבעי. כמובן שניתוח כזה, כמו ניתוחי פנים בשיטות אחרות, צריך להתבצע על ידי כירורג פלסטי מומחה ובעל ניסיון.
  • ניקוי רעלים: ניקוי רעלים הוא טיפול שעושה לנו טוב מבפנים, מה שכמובן מקרין גם החוצה. גופנו מתמלא כבר מרגע היוולדנו ברעלים וחומרי פסולת. היפטרות הגוף מחומרי פסולת יכולה לקחת זמן רב. אותם חומרי פסולת יכולים לגרום לתופעות לוואי במערכות הפנימיות של הגוף וגם להיות מוקרנים החוצה במראה העור וצבעו. צהבהבות העור המכונה בשפה גבוהה "פנים מכורכמים" נובעת מכך. צבע העור אמור להיות בהיר ונוטה לורדרד כשגופנו נקי מבפנים. ניקוי רעלים בשיטת הידרותרפיה כפי שנעשית במכון לייף קלין תורמת רבות לחיוניותו של הגוף, התחושה הפנימית וגם מראה העור.
  • תזונה בריאה: בהמשך לניקוי רעלים, מומלץ לשים לב היטב מה אנו מכניסים לגוף. ידוע כבר שנים שישנם מזונות שמיטיבים עם העור וכאלה שגורמים לכך שיאבד מחיוניותו. המזונות המזיקים או תורמים לעור הם בדיוק אלה שמזיקים או תורמים לגוף בכלל. מזונות המכילים שומנים טובים ובריאים כמו אגוזים, אבוקדו, שמן זית מצוינים גם לעור (ואל תטעו בכך שאם זהו שומן העור יהיה שומני). גם שתיה מרובה ואכילת ירקות ופירות תתרום משמעותית לעור. מזונות מעובדים המכילים סוכרים וחומרים לא בריאים יבואו לידי ביטוי גם בעור.