Posted in ניקוי רעלים

טיפולי חוקן / קולון הידרותרפיה

בשנים האחרונות הפכו טיפולי קולון הידרותרפיה (חוקן או שטיפת מעיים בעברית) למוכרים ויעילים מאוד לשיפור פעילותם של מערכת העיכול והמעיים. במרפאות בכל רחבי הארץ מציעים את הטיפול הזה, שאורכו הוא עד שעה והוא נחשב לפשוט ויעיל מאין כמוהו.

במאמר זה ננסה לשפוך אור על אופי הטיפול, על האוכלוסייה לה הוא יכול להועיל ועל התוצאות הטובות והחשובות שהוא נותן.

 

טיפול עתיק עם תוצאות מודרניות

קולון הידרותרפיה הוא למעשה חוקן מים המבצע שטיפה של המעי הגס. הטיפול יוצר למעשה ניקיון מהותי של המעי לכל אורכו וריקון של אשפה, רעלים ולכלוך שהיו בתוך המעי והפריעו לפעילות מערכת העיכול. יחד עם תזונה נכונה ופעילות גופנית, מדובר בפתרון יעיל נגד עצירויות, גזים במערכת העיכול, קנדידות וזיהומים וגם כהכנה לבדיקות פנימיות שעוסקות במערכת העיכול (בעיקר קולונוסקופיה).

במקור, טיפול החוקן מוכר כבר אלפי שנים. הוא הוזכר לראשונה בתקופת מצרים וישנו תיעוד של טיפול בחוקן מתקופה זו. לאחר מכן אימצו אותו גם היוונים והרומאים כטיפול חוקן בסיסי. בתחילת המאה העשרים עבר טיפול החוקן הקלאסי, שכלל בעיקר צינורית ששאבה מתוך המעי הגס את תכולתו ובכך ניקתה אותו, שיפורים רבים ושולב בטיפול השימוש במים כאמצעי לניקוי המעי. פעולת הניקוי באמצעות מים לצד פעולת ריקון המעי מפסולת הפכו את הטיפול באמצעות קולון הידרותרפיה ליעיל יותר.

 

חוקן / קולון הידרותרפיה – מהלך הטיפול

טיפול חוקן מתבצע במרפאה תוך כדי שכיבת המטופל על מיטת טיפולים שבנויה במיוחד לטיפול זה. בימים שלפני טיפול קולון הידרותרפיה יתבקש המטופל לשנות מעט את התזונה שלו, כך שהתהליך שמתבצע במהלך הטיפול עצמו יהיה יעיל יותר. הנחיות מדויקות יסופקו על ידי המרפאה בה הוא מבצע את הטיפול.

במהלך הטיפול עצמו שוכב המטופל על גבו. לעתים קרובות המטפל יבקש מהמטופל לזוז ולשנות את התנוחה שבה הוא נמצא כדי לעזור לתהליך הריקון של המעי. הטיפול מתחיל כאשר המטפל מחדיר צינורית לפי הטבעת. צינורית זו בנוייה למעשה משתי צינוריות – או שני פתחים. צינור אחד הוא צינור שמשמש להחדרת המים לתוך המעי הגס והצינור השני משמש להוצאת הפסולת מהגוף.

התהליך כולל החדרת מים לתוך המעי הגס באמצעות צינורית, ולאחר מכן יציאתם עם פסולת מומסת דרך הצינורית השנייה. במסגרת התהליך, יעסה המטפל במקרים מסוימים את בטנו של המטופל כדי ליצור תגובה טובה יותר לטיפול והוצאה של יותר פסולת מהגוף.

הטיפול למעשה יוצר גל של התכווצויות והתרחבויות של המעי הגס, ממש כמו בפעולת היציאה הרגילה בשירותים. התהליך נמשך כארבעים וחמש דקות בסך הכל ובמהלכו חוזרים על תהליך החדרת המים והוצאת הפסולת מספר פעמים, עד לקבלת התוצאה הטובה ביותר.

 

מדוע דווקא Life Clean

מודרני ומתקדם – הטיפולים במכון לייף קלין הם מהיעילים והחדישים ביותר, בזכות מכשור חדשני ובלעדי של LIFE CLEAN AOW המתקדם, המאושר מטעם רשות התרופות האמריקאית (FDA) ומשרד הבריאות הקנדי (ce) המכשור קיבל אישור אמ"ר מטעם משרד הבריאות ב2012.

צוות מומחים מקצועי – צוות מטפלים מיומן, מקצועי וסבלני ילווה אתכם במהלך הטיפול, ויקפיד על נוחות, אינטימיות ופרטיות, להרגשה נעימה, בטוחה ואסתטית.

מקפידים על פרטיותך – בלייף קלין שמים דגש על פרטיות ואסתטיות מלאות בטיפול. לאחר מתן הסבר פשוט, המטופל נהנה מטיפול המתבצע בפרטיות מלאה, ומאפשר לו לעשות זאת ללא כאב, בנוחות, בנעימות וברוגע.

 

מי מתאים ואינו מתאים לתהליך ניקוי מעיים

הטיפול במכון לייף קלין מתאים כמעט לכל קבוצות האוכלוסייה, נוער, נשים וגברים כאחד.

הטיפול אינו מתאים לקהלים הבאים:
• אנשים שעברו ניתוח בטן, מעי או פי-טבעת
• אנשים עם בעיות ספיקת-כליות, אי-ספיקת לב וכן סדקים או פיסורה
• נשים בשליש הראשון והאחרון של הריונן
• חולי קרוהן, קוליטיס ודלקות מעיים למיניהן